Někdejší moderátor pořadů Snídaně s Novou nebo Rande Slávek Boura se po letech psaní do šuplíku a uvádění vesnických zábav chce vrátit na scénu. Připravuje muzikál. A hned tvrdí, že půjde o novinku, která v tuzemské ani světové produkci nemá obdoby. „Je to první multimediální muzikál na světě,“ prohlašuje autor i producent díla v jedné osobě.

K formě a obsahu ho prý přivedlo brouzdání po sociálních sítích jako je Facebook. „My už se nezabýváme tou hamletovskou otázkou být či nebýt, ale být či nebýt na netu,“ říká Boura.

Sám má na Facebooku téměř pět tisíc virtuálních přátel a své poznatky psychologa amatéra už vtělil do nedávno vydané prozaické prvotiny Naháči. Stejnojmenný muzikál má mít premiéru v říjnu, už teď ale Boura se svým týmem spouští webové stránky a začíná pořádat internetové castingy.

V divadle, nebo na internetu?

Divák si bude moci na Naháče zajít „staromódně“ do divadla, nebo se posadit k počítači a sledovat muzikál přes internet. Oproti klasickým webovým přenosům se však má Bourův projekt lišit nezvykle velkou mírou interaktivity.

Muzikál na první pohled vypadá jako počítačová hra. Divák si může odložit kabát ve virtuální šatně, posedět ve virtuální kavárně, odskočit na dámské či pánské WC.

Největším tahákem pak má být možnost aktivně se zapojit do dění na jevišti. Diváci dostanou k dispozici improvizovanou střižnu, pomocí které si mohou vybrat z dvou desítek webkamer, jež budou scénu snímat. Herci navíc dostanou díky počítačovým animacím nové tváře, ať už světoznámých osobností či „obyčejných“ diváků.

„Prostřednictvím MMS zprávy pošlete foto svého obličeje a my ho vložíme do hry. Můžete si tak zahrát třeba s Einsteinem nebo s Lennonem,“ lákají tvůrci.

Pro přípravu muzikálu se vyzbrojili několika průzkumy. Ty jim napověděly, že v současnosti je v Česku 450 tisíc žen, které jezdí na klasické muzikály. Mnohem větší cílovou skupinu přitom představuje internetové publikum: Podle Net monitoru je na internetu každý den dva miliony mladých lidí, kteří holdují multimediálním obsahům. A právě na ty chce Boura se svým týmem „útočit“.

Záhadná skladatelka

Vedle neobvyklé formy má muzikál i další řadu neznámých. Hudební skladatelkou je tajemná americká autorka vystupující pod pseudonymem Sara Bigelow. Boura opět nešetří superlativy. Jde prý o celosvětově známou osobnost, držitelku hudebních cen Grammy.

„Sara Bigelow má velmi drahé smlouvy s labely a v žádném případě by jí nikdo v Americe nedovolil, aby si udělala takový šolich někde v Evropě. Proto ji udržujeme v anonymitě,“ vysvětluje Boura a o hudební produkci opakuje hlavně, že „bude světová“.

Mužem, který má mít na starosti, aby se muzikál nerozmělnil v technicistní omáčce, je mladý dokumentarista a režisér Tomáš Váňa. „Něco podobného dělám poprvé, ostatně stejně jako všichni ostatní,“ přiznává tvůrce, jehož filmografie zatím vedle těžko dostupného snímku Rapsodie v žluté čítá převážně televizní pořady na klíč jako Kouzelná školka nebo Příběhy slavných.

Úplnými neznámými pak jsou rozpočet a sponzoři. „Zaplaťpánbůh se nám podařilo najít soukromé investory, kteří do našeho zboží – protože muzikál je zboží – investují své prostředky. Nechtějí ale být jakkoli prezentováni,“ odmítá dotazy Boura.

Chcete vyhrát knihu Slávka Boury Naháči? Soutěžit můžete ZDE.