VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Města bojují za vytlačení kamionů ze silnic

Berounsko /FOTOGALERIE/ - Přetížení některých měst a obcí na Berounsku kamionovou dopravou je problémem. Starostové ho řeší řadu let, zatím bezvýsledně. Je ale možné, že se situace brzy změní. Zástupci Hořovic už mají v rukou výsledky z průzkumu nákladní tranzitní dopravy, která ve městě nezačíná ani nekončí, ale pouze jím projíždí.  

17.7.2017
SDÍLEJ:

Přes centrum Hořovic projede každý den na 150 kamionů. Nejvíc jezdí po hlavních silnicích v Tyršově a Masarykově ulici.Foto: Deník / Hašek Petr

 

A závěr není překvapivý. Hořovice jsou nákladní dopravou zatížené. Přes centrum projede denně na 150 kamionů.

„Jedná se už o opravdu velkou zátěž. Analýza nám dává jasný signál k tomu, že je nutné situaci řešit,“ má jasno starosta Hořovic Jiří Peřina.

„Že je po městě takový dopravní ruch kamionů se pochopitelně vědělo. Co ale překvapilo samotnou společnost, která analýzu zpracovávala, byl vysoký podíl tranzitní dopravy. Očekávali jsme asi třicet procent, jenže číslo je daleko vyšší. Byť se zdá, že to nemá logiku. Silná doprava je i třeba směrem na Komárov. Tam je Buzuluk, ale co dál? Nákladní auta zřejmě ale jezdí i někam dál,“ doplnil místostarosta Ondřej Vaculík.

Návrh dalšího postupu je v současné chvíli zpracováván. Představitelé radnice jsou rozhodnutí zažádat o omezení či úplný zákaz tranzitní dopravy přes město.

„Zpracovaná analýza nám k tomu dává poměrně silné argumenty. Jde rovněž o informaci pro občany, že se v této záležitosti opravdu něco děje,“ podotkl Jiří Peřina. O dalším postupu a využití získaných informací bude jednat rada města na nejbližším zasedání. Její členové budou mít materiály týkající se analýzy k dispozici.

„Návrh řešení bude komplexní a bude zahrnovat řešení nejen pro samotné Hořovice, ale také pro okolní obce, které jsou nákladní tranzitní dopravou rovněž zatížené,“ konstatoval hořovický starosta.

Velkým problémem Hořovic totiž je, že nákladní vozy si přes město zkracují cestu například ve směru na Příbram. Zatížené je tak centrum a přilehlé ulice.

Celému Hořovicku a okolním obcím by se ulevilo, kdyby kamiony z dálnice vůbec nesjížděly a dojely až na pražský městský okruh. Odtud by dále směřovaly na jih či sever.

„Stejně tak by to mělo být i v případě kamionů, které vyjíždějí ze Žebráku, i tato vozidla by měla být navedená na dálnici,“ dodává Jiří Peřina.

Vysoké počet projíždějících kamionů nezatěžuje pouze Hořovice, ale i další města a obce na Berounsku. Proti snížení tranzitu bojují také Zdice, Žebrák a Cerhovice.

„Někteří obyvatelé říkají, že zejména v noci začíná narůstat kamionová doprava a že ty cvakající poklopy nad kanalizací na hlavní silnici je neustále probouzejí. Z těchto důvodů jsem oslovil starosty Žebráku a Cerhovic, kteří mají stejný názor. Města tak společně zadaly studii průjezdnosti hustoty provozu se zaměřením na tranzitní kamionovou dopravu,“ konstatoval zdický starosta Antonín Sklenář s tím, že podle výsledků studie budou zvažovány další kroky.

Jednou z podmínek pro zákaz vjezdu vozidel nad dvanáct tun je i vyjádření dopravní policie, která má možnost v případě ohrožení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu vydat souhlasné nebo nesouhlasné stanovisko.

„Asi většina občanů sdílí názor, že v případě nehody na dálnici jiná objízdní trasa není možná než přes obce. Věřím, že i okolní obce by přivítaly zákaz tranzitní kamionové dopravy přes Zdice. I jejich děti a občané u nás několikrát za den přebíhají tuto frekventovanou komunikaci,“ připomněl Antonín Sklenář.


Nejzajímavější závěry průzkumu nákladní tranzitní dopravy města Hořovice (směrový dopravní průzkum):

  • Z průzkumu vyplynulo, že komunikační síť města je zatížena poměrně vysokým objemem nákladní tranzitní dopravy.
  • Podíl tranzitní dopravy na komunikacích vstupujících do města je asi 50 až 80 procent u nákladních vozidel a 50 až 90 procent u nákladních souprav.
  • Nejsilnějším tranzitním směrem je směr Žebrák Příbram, 105 nákladních vozidel, z toho 60 nákladních souprav v jednom směru. 
  • Zjištěné údaje budou využity při úvahách o omezení tranzitní nákladní dopravy.

Autor: Petr Hašek

17.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Středočechů přibývá. Může jich být víc o statisíce

Ilustrační foto
18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Ptejte se Marka Potěšila

Beroun - Manažer hokejistů HK EasyFlyers Králův Dvůr Marek Potěšil bude ve čtvrtek od 12 hodin hostem on-line rozhovoru Berounského deníku. 

Divočina v poslední minutě, jinak nuda. Hráli jsme hrozně, řekl Hořava

Třebíč – Půl minuty před koncem zápasu dostali rytíři na ledě Třebíče gól na 2:1 a schylovalo se k první porážce v sezoně. Tu nakonec kladenští hokejisté skutečně neodvrátili, ale Tomáš Kaut ještě stihl vyrovnat a rozhodl teprve Erat v prodloužení. Třebíč má první dva body v sezoně, Středočeši se udrželi v čele tabulky.

K vrcholům turistické sezony bude patřit příjezd harleyářů

Střední Čechy – Jaký symbol by bylo ideální použít pro turistickou nabídku Středočeského kraje? Nemusí to být zrovna silueta Karlštejna, což by asi leckoho napadlo v prvním plánu. Možností se může nabízet víc. Což třeba jedinečná podoba chrámu svaté Barbory? Nebo snad stylizovaný skanzen? A pokud bychom chtěli být aktuální a připomenout si chystané akce k stému výročí ukončení první světové války a vzniku samostatného Československa, nabízelo by se i Konopiště – vždyť smrtí tamějšího pána v Sarajevu hrůzy Velké války vlastně začaly…

Knihu o Tetíně a Ludmile vymysleli jeskyňáři

Tetín – O obci Tetín vyšla další zajímavá kniha nazvaná Tetín svaté Ludmily. Kniha Václava Cílka, Martina Majera a Radoslavy Schmelzové se před pár dny dočkala slavnostní požehnání od římskokatolického duchovního a pomocného biskupa pražského Václava Malého.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení