„V současné době už máme povolení na kácení stro-mů, které předchází vlastní stavební výrobě. S kácením stromů začneme v průběhu října. V té době už budeme omezovat parkování v areálu,“ vysvětlil s tím, že od listopadu by mělo být parkoviště pro motoristy definitivně uzavřeno.

Vlastní výstavbu by investor chtěl zahájit co nejdříve. „V současné době probíhá výběrové řízení a stavební práce bychom chtěli zahájit letos,“ dodal zástupce Beroun Hills.

„V minulosti už chtěli začít stavět několikrát a nezačalo se, tak doufám, že to tentokrát bude platit,“ poznamenal k tomu starosta Berouna Ivan Kůs.

Volných parkovacích míst je v blízkosti historického centra města už teď málo. Řidiči kromě zmíněného parkoviště v bývalých kasárnách mohou zdarma nechat své auto ještě v ulici U Archivu a od loňského roku také na parkovišti na bývalém autobusovém nádraží. Ale to nejspíš jen dočasně.

Žáci 1.B ze ZŠ Králův Dvůr v Jungmannově ulici s třídní učitelkou Barborou Meškánovou.
NAŠI PRVŇÁCI: Představujeme školáky ze základní školy v Králově Dvoře

A jak se tedy město Beroun popere po uzavření bezplatného parkoviště u Komunitního centra s několika stovkami aut, které tam obyvatelé města a hlavně jeho návštěvníci nyní odstavují? 

Až bezplatné parkoviště ukončí svůj provoz, tak nastane problém. V jeho okolí je parkovišť dostatek a jejich kapacity nejsou naplněné. Jsou ale placená, a to bude pro lidi, kteří v kasárnách parkují, zásadní problém a budou ve městě hledat bezplatné parkování. Svá vozidla budou moci parkovat na placeném parkovišti ve starých kasárnách a v parkovacím domě. Mohou si zde zaplatit měsíční, čtvrtletní i celoroční parkovací kartu, jejichž ceny se pohybují do deseti tisíc ročně,“ uvedl místostarosta Berouna Michal Mišina s tím, že představitelé města doufají, že se tito řidiči nebudou chtít přestěhovat do okolních ulic a sídlišť.

„Budeme v nich pravidelně kontrolovat dodržování pravidel parkování. V případě, že se bude jednat o lidi, kteří pracují v Berouně, počítáme pro ně s parkovištěm Na Podole, kde by mělo stát celodenní parkování dvacet korun,“ upozornil místostarosta na možnou variantu levného parkování.

Ilustrační foto.
Nové pacienty přijímá jen minimum zubařů

„Češi jsou vynalézaví národ. Já mám velkou obavu, aby zrušení parkoviště v ka-sárnách neodneslo sídliště Hlinky a ulice na Závodí. Závodí je už nyní přecpané auty, jejichž majitelé jezdí za prací do Prahy. Parkoviště na bývalém autobusovém nádraží je doslova přecpané auty,“ poznamenal k parkování v Berouna Josef Pavlis.

„Ano Češi jsou vynalézaví a my zpřísníme výrazně kontroly,“ upozornil Michal Mišina.

Vedení města nechce mít z centra Berouna parkoviště pro Prahu, která si problém s parkováním vyřešila na úkor okolních měst.

„Od příštího roku je na spadnutí integrovaná doprava. Věřím že společně s integrací dopravy přejde řada motoristů na veřejnou dopravu,“ uvedl starosta Berouna Ivan Kůs.

Ti, co budou chtít větší komfort vlastní dopravy, si za něj budou muset připlatit. Pokud se motoristé z parkoviště přestěhují do ulic města, je ve hře i rozšíření modrých zón.