„V současné době už máme povolení na kácení stro-mů, které předchází vlastní stavební výrobě. S kácením stromů začneme v průběhu října. V té době už budeme omezovat parkování v areálu,“ vysvětlil s tím, že od listopadu by mělo být parkoviště pro motoristy definitivně uzavřeno.
Vlastní výstavbu by investor chtěl zahájit co nejdříve. „V současné době probíhá výběrové řízení a stavební práce bychom chtěli zahájit letos,“ dodal zástupce Beroun Hills.
„V minulosti už chtěli začít stavět několikrát a nezačalo se, tak doufám, že to tentokrát bude platit,“ poznamenal k tomu starosta Berouna Ivan Kůs.
Volných parkovacích míst je v blízkosti historického centra města už teď málo. Řidiči kromě zmíněného parkoviště v bývalých kasárnách mohou zdarma nechat své auto ještě v ulici U Archivu a od loňského roku také na parkovišti na bývalém autobusovém nádraží. Ale to nejspíš jen dočasně.
A jak se tedy město Beroun popere po uzavření bezplatného parkoviště u Komunitního centra s několika stovkami aut, které tam obyvatelé města a hlavně jeho návštěvníci nyní odstavují?
Až bezplatné parkoviště ukončí svůj provoz, tak nastane problém. V jeho okolí je parkovišť dostatek a jejich kapacity nejsou naplněné. Jsou ale placená, a to bude pro lidi, kteří v kasárnách parkují, zásadní problém a budou ve městě hledat bezplatné parkování. Svá vozidla budou moci parkovat na placeném parkovišti ve starých kasárnách a v parkovacím domě. Mohou si zde zaplatit měsíční, čtvrtletní i celoroční parkovací kartu, jejichž ceny se pohybují do deseti tisíc ročně,“ uvedl místostarosta Berouna Michal Mišina s tím, že představitelé města doufají, že se tito řidiči nebudou chtít přestěhovat do okolních ulic a sídlišť.
„Budeme v nich pravidelně kontrolovat dodržování pravidel parkování. V případě, že se bude jednat o lidi, kteří pracují v Berouně, počítáme pro ně s parkovištěm Na Podole, kde by mělo stát celodenní parkování dvacet korun,“ upozornil místostarosta na možnou variantu levného parkování.
„Češi jsou vynalézaví národ. Já mám velkou obavu, aby zrušení parkoviště v ka-sárnách neodneslo sídliště Hlinky a ulice na Závodí. Závodí je už nyní přecpané auty, jejichž majitelé jezdí za prací do Prahy. Parkoviště na bývalém autobusovém nádraží je doslova přecpané auty,“ poznamenal k parkování v Berouna Josef Pavlis.
„Ano Češi jsou vynalézaví a my zpřísníme výrazně kontroly,“ upozornil Michal Mišina.
Vedení města nechce mít z centra Berouna parkoviště pro Prahu, která si problém s parkováním vyřešila na úkor okolních měst.
„Od příštího roku je na spadnutí integrovaná doprava. Věřím že společně s integrací dopravy přejde řada motoristů na veřejnou dopravu,“ uvedl starosta Berouna Ivan Kůs.
Ti, co budou chtít větší komfort vlastní dopravy, si za něj budou muset připlatit. Pokud se motoristé z parkoviště přestěhují do ulic města, je ve hře i rozšíření modrých zón.