Úspěšný pokus se konal na kruhové dráze o průměru 60 metrů a jízda trvala 15 minut a 58 sekund. Enyaq tak ledový okruh objel 39 krát. Rychlost skluzu se pohybovala mezi 31,64 km/h a 48,67 km/h.

Podívejte se na video a fotky z rekordního driftování v galerii. 

„Klouzající“ Enyaq byl přitom kompletně sériový model až na přední a zadní pneumatiky, které byly vybaveny hroty pro lepší trakci na zamrzlém jezeře Stortjärnen. Dne 19. ledna v Krokomu ve středním Švédsku tak Škoda a Richard Meaden úspěšně vylepšili loňský rekord v driftování na ledu, když překonali Wanga Dongjang. Ten s vozem Subaru WRX klouzal dveřmi napřed 6,22 km.

Škoda zdůrazňuje, že její Enyaq RS pokořil hned dva světové rekordy, protože Guinness má samostatné kategorie pro „Nejdelší souvislý drift na ledě“ a „Nejdelší souvislý drift na ledě s elektromobilem“. Během pěti dnů před rekordní jízdou bylo absolvováno asi 18 hodin testování a driftování. Rekordů pak bylo dosaženo za přítomnosti rozhodčího Guinnessovy knihy rekordů a mezinárodního rozhodčího pro driftování Davida Kalase.

Richard Meaden již s vozy Škodou v minulosti spolupracoval a v srpnu 2011 s upravenou Octavií RS dosáhl rychlosti 366 km/h. Nejrychlejší Škodu všech dob poháněl 2,0 litrový benzinový motor s výkonem 600 koní. Této rychlosti Octavia dosáhla na solných pláních Bonneville.

SUV Enyaq iV vRS je druhým plně elektrickým vozem značky Škoda s označením vRS, který díky baterii s kapacitou 82 kWh (77 kWh netto) a dvěma elektromotorům nabízí výkon 299 koní a zrychlení z 0 na 62 km/h za pouhých 6,5 sekundy.