Vinohrady jsou podle tamních radních z pohledu hromadné dopravy dlouhodobě podhodnocené. „Na rozdíl od většiny městských částí nemá přímý spoj s centrem. Právě linka 27 byla jediným rychlým spojením, byť s přestupem. Jejím zrušením se výrazně zhorší kvalita cestování obyvatel Vinohrad, kteří využívají hromadnou dopravu,“ uvedli tamní radní v mimořádném usnesení.

Místo zrušeného spoje 27 pojedou přes sídliště častěji jiné dvě trolejbusové linky. „Směrově i kapacitně přepravu cestujících z Vinohrad přes Starou osadu do centra města a dalších částí zajistíme trolejbusy 25 a 26, na které nasadíme kloubové vozy s větší kapacitou,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Ilustrační foto.
Řidiče v centru ohlídají kamery. Strážníci si v pěší zóně pomohou botičkami

Podle vinohradských radních častější zajíždění obou linek na Starou osadu už v minulosti ukázalo, že se nejedná o vhodné řešení. „Jen v úseku Svatoplukovy ulice nabíraly zpoždění, hlavně v dopravních špičkách, často v desítkách minut. V případě ucpání trasy linek například nehodou jsou trolejbusy 27 nenahraditelnou spojnicí s centrem města,“ napsali radní v usnesení.

Utajené rušení

Radním Vinohrad vadí, že s nimi o záměru zrušit linku nikdo nejednal ani jim tento krok nesdělil. Podobným, podle nich utajeným způsobem, šéfové podniku stejnou linku zrušili už v minulosti. Obnovení spoje pak trvalo téměř rok.

Vinohrady obsluhují čtyři linky městské hromadné dopravy. Kromě tří trolejbusových ještě autobusy 78, které ve směru od Židenic projíždí jižní částí sídliště a pokračují dál do Líšně. Linky 25 a 26 projíždí celým sídlištěm. Spojují východní a západní okraj Brna a vedou přes frekventované ulice Úvoz, Tomkovo náměstí či Svatoplukova.

Jediným spojem s konečnou uprostřed panelových domů na Vinohradech jsou trolejbusy 27. Vyjíždí z Pálavského náměstí a končí na Staré osadě, odkud vinohradští obyvatelé pokračují dál do centra tramvajemi.

Ilustrační foto.
Parkovací dům u Veveří se výrazně posunul. Získal územní rozhodnutí