Scheinherr o tom informoval prostřednictvím svého oficiálního facebookového profilu na začátku dubna. Magistrátní Institut plánování a rozvoje (IPR) příspěvek sdílel a připomněl v této souvislosti film Věry Chytilové z roku 1998 – „Pasti, pasti, pastičky. Zase je o jednu méně,“ radují se městší plánovači.

Jakub Zajíček z IPRu v diskuzi zmínil, že změnu 170 metrů dlouhého chodníku (který v nejužších místech neměl ani 35 cm) v ulici Na Slupi v úseku mezi Albertovem a Apolinářskou navrhoval městský institut už v roce 2016. Ani obnova vodovodů podle Zajíčka nepomohla, projekt se povedlo dotáhnout až radnímu Scheinherrovi.

Chodníček smrti je už minulostí
Chodníček smrti je minulostí. Od nádraží k Národnímu muzeu vede nová cesta

„Lidé se zde skoro nevyhnuli a pro maminku s kočárkem nebo vozíčkáře bylo nereálné se tudy někam dostat,“ popisuje Scheinherr stav „před“. A stav „po“? „Rozšířili jsme ho na dva metry, odstranili zábradlí a při té příležitosti upravili i přechody včetně nároží pro lepší a bezpečnější orientaci,“ odpovídá pražský radní.

Ať už Praha nepřipomíná dopravní hřiště

Podle Scheinherra nový široký chodník usnadní život nejen místním, ale i těm, kteří mají namířeno do nemocnice u sv. Alžběty (v tamní léčebně dlouhodobě nemocných se bohužel vyskytla infekce COVID-19) nebo studentům Přírodovědecké fakulty Karlovy Univerzity, kteří mají poblíž kampus.

Praha nedávno rozšříila rovněž takzvaný chodníček smrti podél frekventované magistrály, po němž chodili lidé z Vinohrad na hlavní nádraží. Další změnou ve veřejném prostoru je třeba nový přechod na Florenci. „Máte tip na něco dalšího?“ vyzval náměstek Scheinherr veřejnost k posílání dalších námětů, kde by se daly další „pasti, pasti, pastičky“ odstranit. 

Podle jednoho z příspěvků je problematický chodník v ulici Jana Želivského směrem ze Žižkova na křižovatku s Vinohradskou. „Obludná červenobílá zábradlí kdekoliv prosím, třeba Slavíkova x Polská, ať už Praha nepřipomíná dopravní hřiště,“ zmiňuje další uživatelka sociální sítě celkově špatnou situaci v metropoli.

V pražském metru na lince B přibyly nájezdové rampy pro vozíčkáře či matky s kočárky.
Zrušení linky H1 je „vrtěti psem“. Vozíčkáři vítají bezbariérové stanice metra