Jakub Skalský seřizuje hořáky předehřevu a kontroluje dosaženou teplotu.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Pracoviště svařování ve výrobní hale, na fotografii pracovník svařuje víka skříňky odvodnění výměny.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Pracoviště svařování ve výrobní hale, na fotografii pracovník svařuje víka skříňky odvodnění výměny.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Pracoviště svařování ve výrobní hale, zde při svařování korpusů pro elektromagnetický pohon tramvajových přestavníků.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Kolejové zhlaví, jednodušeji tramvajová křižovatka, zde konkrétně pro vozovnu Slovany v Plzni.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Broušení svarů kolejnic, Ladislav Krojer dokončuje práce po provedeném svařování kolejnic.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Broušení svarů kolejnic, Ladislav Krojer dokončuje práce po provedeném svařování kolejnic.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Broušení svarů kolejnic, pan Ladislav Krojer dokončuje práce po provedeném svařování kolejnic.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Josef Waigert obsluhuje CNC pilu, řeže tyče a kolejnice na potřebné délky. Jednotlivé uříznuté polotovary popisuje číslem výkresu a také přepisuje číslo tavby kolejnic z důvodů identifikace a dohledatelnosti.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Josef Waigert obsluhuje CNC pilu, řeže tyče a kolejnice na potřebné délky. Jednotlivé uříznuté polotovary popisuje číslem výkresu a také přepisuje číslo tavby kolejnic z důvodů identifikace a dohledatelnosti.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Montáž výhybky pro město Hannover – ustavování hlavní kolejnice takzvané výměny na začátku výroby tramvajové výhybky.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Upevňování podkladového plechu výměny na montážní přípravek. Jednotlivé části výměny jsou správně usazeny a přeměřena jejich poloha před svařováním výměny.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Montáž výměny pro Hannover - Petr Kubišta a Michael Šilhavý kontrolují polohu kolejnice před jejím přivařením k podkladovému plechu.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Michael Šilhavý utahuje kolejnici k podkladovému plechu výměny a kontroluje její přímost natažením reflexního provázku.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Zpracovávání zakázky pro Berlín. Pánové Michal Kukla, Michael Šilhavý a Petr Kubišta upevňují hlavní kolejnici výhybky k podkladovému plechu a kontrolují její přímost natažením reflexního provázku.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Nýtovací stroj pro nýtové šrouby Huck se používá k vytvoření nerozebíratelných pevných spojů. V minulosti používané běžné šrouby s maticemi se povolovaly v provozu „díky“ jemnému chvění kolejnic. Díky nýtům typu Huck byla zvýšena životnost výrobků.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Lis na rovnání jazyků tramvajových výměn (výhybek). Jazyky ve výměnách jsou přestavovány výhybkovými systémy a jejich poloha určuje směr jízdy vozidla. Jazyk při vložení do výměny musí dokonale lícovat s obrobenými částmi z důvodů bezpečnosti.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Předehřev kolejnice a bloku výměny před svařováním.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Předehřev kolejnice a bloku výměny před svařováním.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Předehřev kolejnice a bloku výměny před svařováním.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Leoš Tretera si připravuje svařovací agregát pro svařování bloku výhybky a kolejnice po dosažení potřebné teploty předehřevu.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Navařovací automat, jedna z posledních investic Pražské strojírny. Nahrazuje doposud převládající ruční metody navařování a tím zvyšuje kvalitu navařovaných konstrukcí. Tento stroj obsluhuje Josef Nagy.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Navařovací automat, jedna z posledních investic Pražské strojírny. Nahrazuje doposud převládající ruční metody navařování a tím zvyšuje kvalitu navařovaných konstrukcí.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Navařovací automat, jedna z posledních investic Pražské strojírny. Nahrazuje doposud převládající ruční metody navařování a tím zvyšuje kvalitu navařovaných konstrukcí.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Marek Chládek a Jakub Skalský.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Pracoviště sváření ve výrobní hale, zde pracovník svařuje komponenty do výhybkových systémů.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Pracoviště sváření ve výrobní hale, zde pracovník svařuje komponenty do výhybkových systémů.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Marek Chládek dokončuje svarový spoj.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Stanislav Bradáč a Stanislav Šafránek kompletují blokovou výměnu včetně svarových spojů.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Stanislav Šafránek při zapalování hořáku.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Čtyřosé obráběcí centrum AXA. Slouží k výrobě „jazyků“ – součásti tramvajových výhybek. V portfoliu má ale i mnoho dalších výrobků – kolejnice, bloky, dutiny blokové výměny a další.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Martin Balogh pracuje na vodorovném soustruhu karuselu.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Martin Balogh pracuje na vodorovném soustruhu karuselu.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Martin Balogh manipuluje s koly.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Mykola Usatěnko pracuje na karuselu.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Čtyřosé obráběcí centrum AXA zrychlí proces výroby až o polovinu. Obsluhuje ho Peter Krupa.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Ovládací centrum čtyřosého obráběcího centra AXA.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Obráběcí centrum umí automaticky měnit nástroje a má CNC řízení. Zařízení funguje s přesností na plus mínus pět tisícin milimetru, má kapacitu 60 nástrojů, délku přes 20 metrů a hmotnost přes 80 tun.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Čtyřosé obráběcí centrum AXA obsluhuje Peter Krupa.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Polotovary připravené ke zpracování.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Vladimír Rohal pracuje na frézce a obrábí drobné dílce.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Vladimír Rohal pracuje na frézce a obrábí drobné dílce.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Vladimír Rohal pracuje na frézce a obrábí drobné dílce.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Stanislav Šafránek mladší si připravuje nářadí.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Dílna montáže výhybkových systémů.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Petr Baumruk svařuje rám elektromagnetického přestavníku.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Složená tramvajová kola před obráběním.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Zaměstnanci strojírny na cestě do výrobní haly.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Venkovní montážní plochy slouží ke kompletaci rozměrných zakázek.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Část zakázky připravena ke kompletaci na venkovní montážní ploše.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Pracoviště montáže tramvajových výměn.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Pražská strojírna navazuje na slavnou Rustonku. od roku 2007 sídlí ve Vinoři.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Tlakové lahve pro předehřev ohýbání kolejnic.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Zpracování zakázky pro Plzeň. Uchycená kolejnice je přemístěna do ohýbačky kolejnic. Pracovník ohýbačky pan Nováček si připravuje kolejnici pro ohyb.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Již ohnutá kolejnice do potřebného rádiusu je zaříznuta na potřebnou délku na nové rámové pile.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Pracovník strojírny přemisťuje kolejnici do ohýbačky kolejnic.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Křeslo „režiséra“.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Jedna z mladých posil týmu Pražské strojírny, Pavel Junek mladší. Zaučuje se na pracovišti u ohýbačky kolejnic.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Předehřev kolejnic před ohýbáním.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Jedna z mladých posil týmu Pražské strojírny, Pavel Junek mladší.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Nová rámová pila.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Rolnová dráha u nové rámové pily.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Výrobní hala Pražské strojírny.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Celý tým kontroluje zkompletovanou zakázku před přejímkou.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Robert Masarovič, generální ředitel a předseda představenstva Pražské strojírny a.s.
Zdroj: Deník/Michal Bílek
Robert Masarovič, generální ředitel a předseda představenstva Pražské strojírny a.s.
Zdroj: Deník/Michal Bílek