Exponáty v muzeu nákladních vozů Tatra v Kopřivnici
Zdroj: Radek Pecák
Základem byl vůz Audi 100 v provedení 4x4
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Možným projektem k zachování výroby vozů v Tatře Příbor byl i projekt na roční produkci 12 000 užitkových Citroënů C15
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Základem byl svařený rám
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Na který se pak lepily laminátové povrchové díly
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Výroba probíhala v nové hale
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Projekty na nové generace tatrováckých limuzín tak skončily v propadlišti dějin
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Třeba i tento designový návrh Geoffa Wardla
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
A tak už žádný technický průkaz osobního vozu neobsahoval razítko Tatra
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Na zahájení výstavy dokumentující historii výroby osobních vozů Tatra v Příboře přijely i některé zde vyrobené vozy
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Unikátem je třeba speciál pro záchranný tým Narex
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Nebo dvoubarevně lakovaná Tatra 603
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Výstava obsahuje velké panely s množstvím fotografií a informací
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Hlavním iniciátorem tohoto projektu byli Zdeněk Kübel (na snímku) a Jiří Slaný
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Začalo to produkcí modelu 603
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
V 70. letech jich tu každý rok vzniklo i více než 1000 kusů
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
V Příboru se montovaly také motory
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Dokonce i do závodních speciálů
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
V polovině 70. let se začala dělat Tatra 613
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Prvnímu provedení s mnoha chromovanými prvky se přezdívalo "Chromka"
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Na speciální objednávky vznikaly i unikátní verze
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Výstava dokumentuje také různé aspekty života zdejších zaměstnanců
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Tatry 613 měly na "socialistické" poměry také neobvyklé prvky výbavy
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
V roce 1990 vyrobili v Příboru speciální kolonu vozů pro návštěvu Papeže Jana Pavla II.
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Experimentovalo se třeba i se speciálním vozem pro manažery
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Nakonec se poslední v řadě limuzín Tatra stal model 700. Při tvorbě designové makety se poprvé použila i speciální hmota
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Toto je prototyp "sedmistovky"
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Příď působila velmi uhlazeně
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Kvalita interiéru se citelně zlepšila
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Koncepce pohonu i celého uspořádání ovšem zůstala stejná
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Tatra své vozy prezentovala na různých výstavách a třeba i na Světovém ekonomickém fóru ve Švýcarsku
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Tatra Prezident, jejíž design stvořil Václav Král, se nakonec nerealizovala
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
I když se s ní projel i Václav Havel
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
V devadesátých letech vznikla kromě Supertatry MTX ve spolupráci s firmou Eccora také tato nejrychlejší "šestsetřináctka".
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Motory Tatra se pak ještě dlouho používaly v autokrosu
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Dnes sídlí v areálu bývalé Tatry Příbor řada jiných průmyslových firem
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák
Také toto vozidlo vzniklo díky šikovnosti pracovníků Tatry Příbor
Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák