„Chtěli jsme dodržet hodnoty, které jsme si vytyčili, a chtěli jsme, aby maskot byl známý a nemuseli jsme přesvědčovat nikoho o jeho charakteru a jeho vztahu k hokeji,“ doplnil Bříza s tím, že jedinou změnou prošly dresy, které populární králíci obléknou. Zatímco před osmi lety na sobě měli červenou sadu, tentokrát obléknou dresy modré, které značně připomínají herní uniformy slovenské reprezentace.
„Probíhaly diskuse o třetí sadě dresů, která je modrá. Tahle modrá ale odpovídá fontu, který je ve vizuálním stylu mistrovství světa. Je to stejná modrá jako v logu,“ vysvětlil bývalý vynikající brankář.
Ve hře podle něj byly i další podoby maskotů jako například puk nebo lev, tedy motivy, které se k mistrovství a k Česku dlouhodobě vážou. Nakonec rozhodl úspěch minulých maskotů i to, že králíci se můžou velmi dobře pohybovat po stadionu a ve dvojici se můžou vtipně doplňovat.
„Pro nás bylo nejzásadnější vztah k dané zemi a danému sportu, popularita a možnost interaktivity maskotů a jejich vnímání. Další věc je, že čím je maskot objemnější, tím hůř se pohybuje a má problém projít dveřmi. V aréně by ale měl mít aktivní. I mobilita maskotů je velmi důležitá pro atmosféru,“ uvedl Bříza.
Dvojité náklady za maskoty
Do kostýmů Boba a Bobka se na domácím šampionátu obléknou stejně jako v minulých letech profesionálové z Kanady. „Je to stejné, je součástí dlouhodobé smlouvy. Jsou to osvědčení tanečníci a choreografové, jsou stabilní částí zábavy při každém mistrovství. Pro nás to znamená dvojité náklady, protože jsou maskoti dva. Po úspěchu z roku 2015, kdy byli dva maskoti, věříme, že zábava s Bobem a Bobkem v hale bude skvělá,“ doplnil předseda pražského organizačního výboru s tím, že první upomínkové předměty v podobě merchendisingu by měly jít do prodeje už 10. října.
„Budeme pracovat na tom, aby všichni fanoušci byli vybavení dříve než při vhození prvního buly,“ vyhlásil Bříza.
Právě datum 10. října je pro světový šampionát v Praze a Ostravě zásadní. Právě tehdy totiž půjdou do volného prodeje vstupenky. Už předtím ale budou k mání pro zájemce, kteří se zaregistrovali do soutěže o přednostní prodej.
„Zaregistrovalo se 123 218 fanoušků, což je naprosto fenomenální číslo. Zájem je enormní, ještě větší než při posledním mistrovství světa v Česku. Největší zájem je o české zápasy, hlavně proti Finsku, Kanadě a Švýcarsku. Co se týče ostravské skupiny, je největší zájem o Slovensko a Polsko,“ prozradil Martin Gremlica, manažer sekce ticketing.
Právě on a jeho tým bude do tohoto pátku informovat všechny zaregistrované zájemce, jestli byli vylosováni, nebo ne. Ti, na které se usměje štěstí, budou moci nakupovat vstupenky od 2. do 4. října, zbytek zaregistrovaných pak od 6. do 8. října. Lístky na zápasy půjdou nejprve kupovat jen ve formě denních balíčků, které se rozdělí na jednotlivé zápasy pravděpodobně v lednu. Samotný šampionát se pak uskuteční v Praze a Ostravě od 10. do 26. května.