Na Berounsku je k dispozici takzvaná návštěvnická karta, díky které mohou turisté při návštěvě četných míst a v případě využití některé ze služeb partnerských firem čerpat slevy a různé bonusy. Lákavá nabídka, řeklo by se. Jenže ani sebelepší projekt nezaručí úspěch.

Zdá se, že se někteří místní restauratéři rozhodli, že letošní sezona zůstane ve stínu koronaviru, který bude hlavním viníkem veškerého neúspěchu. I když by to tak být nemuselo. V cykloturistické komunitě se rychle šíří recenze, kde se dobře najíst a napít při cestování na kole a kterým podnikům se raději vyhnout, neboť tam z obsluhy vyzařuje spíš otrávenost, než chuť obsloužit hosty a utržit peníze.

A s těmi přijíždějí právě turisté, kteří Berounsko vyhledávají díky historickým památkám i zajímavým cyklotrasám podél malebného údolí řeky.

V době ekonomické krize nepochybně není situace podnikatelů záviděníhodná. Možná by ale měli majitelé některých podniků místo bědování nad koronavirem obrátit pozornost do svých řad a prověřit vstřícnost personálu. Ne všechno se dá svádět na epidemii.