O velikém štěstí mohou mluvit dva strojvedoucí vlaků, které se v úterý 24. listopadu večer srazily před berounskou železniční stanicí. Vyvázli s lehkými zraněními.

„K nehodě došlo krátce po osmnácté hodině. Oba stroje patřily nákladnímu přepravci ČD Cargo. Srážku řešila drážní inspekce jako nezávislý orgán. V tu dobu jsme měli omezený provoz mezi Berounem a Karlštejnem, kde se jezdilo jen po jedné koleji,“ uvedla tisková mluvčí Českých drah Kateřina Šubová s tím, že omezení trvalo jen několik hodin a ovlivnilo pár vlaků.

Cestující tedy problémy na trati nemuseli ani postřehnout. „Večer jsem jel z Prahy vlakem, ale ten měl zpoždění jen nějakých pět deset minut. To je u vlaků celkem běžné, takže mě zpoždění nijak nepřekvapilo,“ svěřil se Jiří Ryska z Hořovic.

„Podle našich informací byli zraněni oba strojvedoucí. Jeden byl ošetřen na místě, druhého záchranáři odvezli na ambulanci do hořovické nemocnice,“ sdělila Kateřina Šubová.

Za nehodou podle Jana Kučery z Drážní inspekce ČR stojí chyba jednoho z mužů na mašině. „Nákladní vlak jel ve směru od Karlštejna do Berouna. Zde do něj narazila lokomotiva, kterou železničáři posunovali na jinou kolej. Posunovaný vlak projel kolem návěstidla signalizujícího, že je posun zakázán, a lokomotivy se čelně srazily,“ shrnul Kučera první poznatky vyšetřovatelů o okolnostech nehody.

Podle mluvčího ČD Cargo Zdeňka Větrovce jsou důvody nehody ale stále v šetření. „Došlo k čelní srážce, ale obě lokomotivy zůstaly na koleji. Jediné, čeho jsme se obávali, byla ekologická havárie. Podle mých informací uniklo asi třicet kilogramů oleje. V současné době se zkoumá, jestli i takové množství může mít nějaké následky,“ upřesnil Větrovec.

Celková škoda je předběžně vyčíslena na dvě stě tisíc korun. „Máme dostatečný počet strojů a provoz ČD Cargo nebude ovlivněn,“ dodal mluvčí přepravce.