Uvedla současně, jaké škody vzniky, když helikoptéra policejní letky s posádkou i vybavením zdravotnických záchranářů na palubě, jež 15. prosince 2018 letěla na pomoc těžce zraněnému pacientovi sraženému vlakem a měla ho rychle a šetrně přepravit do nemocnice (kam nakonec musel být převezen sanitkou), nad ránem při přistávání na plochu hřiště zachytila o kovovou konstrukci.

Poškození vrtulníku obnáší 80 milionů korun, poničení kovové konstrukce hřiště bylo odhadnuto na 30 tisíc korun. Z havarovaného stroje Eurocopter EC 135 T2, který si přišla prohlédnout řada místních zvědavců (a často se shodovali, že vlastně ani není moc poškozený, když je vidět „jen trochu nalomený ocas“) ještě na místě nehody technici vymontovali vestavbu se zdravotnickým vybavením, aby mohla být na ruzyňské základně co nejrychleji vložena do náhradního stroje stejného typu.

Bezprostředně po nehodě policie uváděla, že havárii mělo na svědomí oslnění pilota nějakým světlem. Podle vyjádření Nguyenové se to skutečně jeví jako nejpravděpodobnější příčina. „Z naší strany to však nebylo možné s určitostí prokázat,“ upřesnila mluvčí.

GIBS se také soustředila na samotný vrtulník a jeho pilota. Neodhalila nic, v čem by byl problém. Helikoptéra byla bez závad – a také papíry měla v pořádku. Jakékoli problémy se netýkaly ani s pilota. „Byl plně způsobilý k provedení letu – a hlavním důvodem vzniku letecké nehody bylo nezvládnutí techniky pilotáže v konečné fázi přistání,“ konstatovala Nguyenová.

Redakcí na nehodu na Příbramsku se stal pokyn policejního prezidia pozemním složkám integrovaného záchranného systému, aby jejich příslušníci v případě navádění přistávajícího vrtulníku dbali na opatření zamezující možnosti oslnění posádky. Týká se to nejen používání svítilen (včetně takzvaných čelovek), ale i dálkových světel vozidel pohybujících se v blízkosti místa přistání.