Zdaleka ne ve všech případech má nehody s účastí motorkářů na svědomí styl jízdy řidičů motocyklů či jejich rychlost (jak často soudí veřejné mínění). Ukazují to třeba poznatky z loňského roku, kdy se poměrně často stávalo, že ostatní řidiči motocykly přehlédli.

Loni středočeští policisté vyšetřovali 258 dopravních nehod s účastí motorek, což je o devět více než předloni. Výraznější meziroční nárůst byl u těch nejzávažnějších následků: při těchto nehodách zemřelo pět lidí (o dva více než předloni) a těžká zranění utrpělo 47 osob (v tomto případě počet stoupl počet o šest). Lehkých zranění středočeští policisté podle slov náměstka krajského ředitele pro vnější službu Jana Tulacha loni u nehod s účastí motorkářů napočítali 190 (o šest méně než o rok dřív).

Jezdci na motocyklech patří spoledně s cyklisty a chodci k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu - na rozdíl od lidí v autech je nechrání karoserie. Byť následky nehod mohou zmírňovat ochranné prvky speciálního oblečení na motorky (a existují dokonce i airbagy pro motorkáře), ke zranění bývá u dopravních malérů s účastí jednostopého vozidla mnohem blíž.

Nehoda. Ilustrační foto.
Řidička u Tetína narazila do stromu. Oživovací pokusy byly marné
Ilustrační foto.
U Jinců zachytil vlak vozík za auto. Řidič si ho nechal ujet