Nehoda se stala před jednou hodinou odpoledne v Lochovicích. „Nehoda se odehrála na železničním přejezdu na Netolice. Letos je to již druhá tragická nehoda na tomto přejezdu. Naše zásahové jednotky vyprošťovaly řidiče z osobního auta, který po vyproštění zemřel,“ uvedl velitel berounských profesionálních hasičů Pavel Šimek.

Železniční přejezd u Lochovic je zabezpečen světelnou signalizací, ale podle mnohých řidičů je hodně nepřehledný. „Když k němu přijíždíte ze shora, nevíte, co vás na přejezdu čeká. Není tam vůbec vidět,“ poznamenal k přehlednosti přejezdu Ivan Pazdera.

Podle mluvčí policie byla dechová zkouška u strojvedoucího negativní. „Případ si převzala naše kriminálka, budeme zjišťovat okolnosti a případnou míru zavinění a byla nařízena soudní pitva mrtvého řidiče. Po dobu šetření nehody je uzavřen provoz na trati,“ uvedl k smrtelné dopravní nehodě policejní mluvčí Marcela Pučelíková.

Jak dále uvedla, poslední smrtelná dopravní nehoda se na tomto železničním přejezdu odehrála na začátku ledna letošního roku. Z tohoto důvodu bude policie dávat podnět na to, aby byl železniční přejezd u Lochovic ve směru na Netolice opatřen závorami. „Je to už třetí smrtelná dopravní nehoda na tomto železničním přejezdu. Ze shora je na trať špatně vidět,“ poznamenala Marcela Pučelíková.

Závory na železniční přejezd u Lochovic doporučila už i Drážní inspekce, protože na tomto dvoukolejovém přejezdu dochází opakovaně. Vlaky se zde srazily s osobními auty už v roce 2010 a 2016. „Za posledních devět měsíců je to již třetí smrtelná nehoda na přejezdu u Lochovic. V závěrečných zprávách k loňské i té letošní tragické nehodě máme uvedenou bezprostřední příčinu i bezpečnostní doporučení.

My jako drážní inspekce už dlouhodobě doporučujeme, aby všechny železniční přejezdy měly závory. Konkrétně u tohoto přejezdu máme uvedeno, aby se nainstalovala závorová břevna, i když jednoznačnou příčinou minulých tragických nehod bylo jednání řidiče osobního automobilu,“ uvedl za Drážní inspekci Milan Kučera.

Při letošní lednové i loňské červencové tragické nehodě na přejezdu u Lochovic nehodu zavinil řidič osobního vozidla. Podle Drážní inspekce se jednalo o nedovolené vjetí osobního automobilu na železniční přejezd P558 v době, kdy se k němu blížil vlak a byla dávána světelná a zvuková výstraha přejezdovým zabezpečovacím zařízením.

Podle Drážní inspekce dochází na železničních přejezdech zabezpečených přejezdovým světelným zabezpečovacím zařízením bez závor dochází už dlouhodobě k největšímu počtu střetnutí vlaků se silničními motorovými vozidly a s těmi nejhoršími následky.

Úterní nehoda pravděpodobně instalaci dřevěných závor na tomto železničním přejezdu výrazně ovlivní. „Správa železniční dopravní cesty investuje ročně do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech stovky milionů korun. Při plánování konkrétních stavebních akcí vycházíme mimo jiné i z nehodových statistik. Proto na kříženích, kde došlo v minulosti opakovaně ke střetům silničních a drážních vozidel, navrhujeme konkrétní úpravy vedoucí ke zvýšení úrovně jejich zabezpečení. Na zmíněném přejezdu v Lochovicích jsme zaznamenali v uplynulém období dvě tragické nehody, proto jsme shodou okolností v minulém týdnu zařadili jeho osazení závorami do našeho investičního plánu,“ uvedl za Správu železniční dopravní cesty Pavel Tesař.

Nyní bude následovat proces přípravy této stavební akce a k její realizaci by mohlo dojít v průběhu příštího roku.