Na start se nakonec postavil sto sedm posádek na vozech nejrůznějších specifikací. Příznivé počasí a rozmanitost startovního pole přilákalo opět k trati velké množství diváků, kteří se tentokrát narozdíl od předchozí Erzetky Tmaň chovali velice disciplinovaně.

Trať mezi Neumětely, Lážovicemi, Novými Dvory a Všeradicemi se jela celkem šestkrát, třikrát v každém směru. Absolutně nejrychlejší čas jedné erzety zaznamenala předjezdecká dvojice Kalista, Šofr na voze Subaru Impreza, která projela trať o délce 7,25km v čase 4:16,95 min.

Celkovému pořadí kralovala stejně jako na Tmani dvojice Bezouška, Středa na voze Mitsubishi Colt Evo 8 , která projela celkovou trasu 43,5 kilometrů v čase 26:27,77 min. a na druhou posádku v celkovém pořadí nastřádali více než minutu a půl. Druzí v celkovém pořadí dojeli Poláci Papamichalis, Ceglarski na voze Mitsubishi Lancer Evo 6. Celkově třetí dvojice Pokorný, Pokorná na voze Subaru Impreza na ně ztratila osm vteřin. Toto pořadí bylo stejné i v kategorii A4.

Kategorii A3 vyhrála ženská posádka Vykydalová, Vyštejnová na voze Renault Clio, která druhé posádce nadělila šestnáct vteřin. V kategorii A2 vyhráli Moravec s Bártíkem na voze Mazda 323 s minutovým náskokem před dvojicí Fiala, Weber na voze Škoda Felicia. Nejslabší áčkovou kategorii, která byla nejlépe obsazena, vyhrála dvojice Šmidlík ml., Šmidlík st. na voze Peugeout 106, a to s náskokem devatenácti vteřin před dvojicí Steiner, Pelcner na voze Suzuki Swift.

V nejsilnější kategorii historiků tentokrát nestartoval Miroslav Janota a tak nebylo pochyb o tom, že vyhraje dvojice Šimurda, Dlouhý na voze Škoda 120 LA. Tato posádka také v celkovém pořadí obsadila výborné deváté místo. Kategorii H3 vyhráli s náskokem 45 vteřin Vávrovec se Svobodou na voze Volks– wagen Polo. Ve druhé nejslabší kategorii historiků zvítězili Ježek s Hunčovským na voze Škoda 1000 MB a nejslabší kategorii vyhráli Kašpar s Mariánkem na voze Trabant 601S.

Již jsem projížděl potenciální tratě pro rok 2009, přiznal těsně po rallye Robert Valečko

Berounsko, Hořovicko/ V sobotu pořádal Wallter Motorsport Rokycany v okolí Neumětel a Lážovic amatérskou rallye soutěž Erzetka Lážovice, která byla druhým podnikem seriálu Rallye cup 2008. Po závodech jsme vyzpovídali ředitele rallye Roberta Valečka.

Řešili jste v průběhu závodu nějaké problémy?

Z mého pohledu byl největším problémem komunikační šum při svozu výsledků v průběhu jednotlivých rychlostních zkoušek. Při první erzetě se nám některé sjetiny časů startů a cílů rozutekly různě do servisní zóny a zpět na start. Nicméně se mi podařilo listiny dohledat a předat do výpočetního střediska. Následkem pak bylo vyvěšení průběžného pořadí po první erzetě až v průběhu třetí rychlostní zkoušky. Každopádně musím smeknout před časoměřičskou skupinou, která celou situaci bravůrně zvládla. Ostatní drobnosti typu odstavených, porouchaných vozů se nám dařilo řešit bez větších potíží. Dokonce , a to mě velmi potěšilo, i diváci byli (až na pár výjimek) velmi ukáznění a tentokrát opravdu dbali pokynů pořadatelů a bezpečnostního komisaře.

Komu by jste chtěl poděkovat za uplynulou soutěž?

Tak to je opravdu velmi dlouhý seznam. Především je to Olda Polák, který dokázal svoji neskutečnou operativnost, kdy byl schopen během dvou měsíců obstarat povolení vlastně pro čtyři soutěže. Dále pak posádka číslo 79 – Tomášové Vinduška a Votava, kteří i přes své vlastní starosti s přípravou na samotnou soutěž, odvedli opravdu obrovský kus práce a nesmazatelně tak posílili náš dvoučlenný přípravný tým. Dále bych chtěl poděkovat mému poradci a kamarádovi Danu Krobovi a Radku Chaloupeckému vedoucímu RZ při jeho premiéře, mému otci Josefu Valečkovi za velmi kvalitní práci bezpečnostního komisaře, taktéž premiérově. Všem pořadatelům z RKHA Kramolín, ASK Hořovice, obce Všeradice, děvčatům na administrativní přejímce a ve výpočetním středisku, technickému komisaři Milanu Kratochvílovi, rychlé záchranné službě Transhospital Řevnice v čele s Bořkem Bulíčkem, hasičskému záchrannému sboru HZSS Středočeský kraj v čele s panem Jaroslavem Preislerem, záchrannému týmu Bodybelt, občerstvením. Dále pak všem obcím a jejich obyvatelům. Jde o Neumětely, Hostomice, Lážovice, Nové Dvory, Všeradice, Podbrdy, Osovec, Osov, Skřipel, Bykoš, Vižinu a Lážovičky – za umožnění a pochopení. Poděkovat bych také chtěl policii ČR za dohled nad chováním posádek na přejezdech. Dále pak společnosti Agrona Rpety s.r.o. za poskytnutí a přípravu pozemku pro servisní zónu. Společnosti Probo Trans Beroun spol. s r.o. za vstřícný postoj k dočasné úpravě jízdních řádů. Společnosti Josef Barša – Adsum za poskytnutí dopravního značení. Společnosti Johnny Servis za poskytnutí sociálního zařízení. Agropodniku Housina za pochopení při omezení vjezdu obou příjezdových cest. Dále našim partnerům: Gemini – Pavel Sobotka, Fuchs Oil, Ivo Vyzrál Svařovací technika Plzeň, portál eWRC.cz, TV Magazín MotorTip, Tuning Magazine, ML – Valvoline – Luděk Moulis, JAF – Jafholz, Tabák-Sazka Jitka Čížková a Razítka Král Plzeň.

Máte za sebou pořádání dvou podniků započítávaných do Rallye cupu. Budete nyní relaxovat?

Ještě v neděli jsem se opravdu těšil na následující šesti týdenní pořadatelské volno. Dnes se musím přiznat, že už mi vše začíná zase chybět, vlastně již dnes ráno jsem projížděl nové potencionání tratě na sezonu 2009, kdy chceme každou Erzetku rozšířit do dvou různých tratí.

Kdy začnete s přípravou na podzimní závod Erzetka?

Podzimní soutěž, která se pojede v sobotu 25.10., máme již předjednanou. S vlastní ostrou přípravou začneme hned začátkem srpna. Máme v plánu opět nějaké novinky, ale ty prozatím nechci prozrazovat.