VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Filip Schovánek má za cíl návrat do seriálu světového šampionátu

Žebrák /FOTOGALERIE/ - Rallyový navigátor Filip Schovánek spojil své síly se slovenským pilotem Martinem Kočim a pěkně jim to upaluje. Poté, co si odpočinuli do Rally Pačejov, poskytl rozhovor Deníku.  

7.8.2017
SDÍLEJ:

Posádka Martin Koči - Filip Schovánek dojela třetí v Pačejově.Foto: Deník / Bežo Jan

Tuším, že v roce 2007 jste ukončil spolupráci s Janem Kopeckým. Od motorismu jste si ale neodpočinul, je to tak?
Ano, ukončení spolupráce s Honzou proběhlo na konci roku 2007. V dalších letech jsem se ještě, myslím že třikrát, posadil do závodního auta jako spolujezdec s cílem pomoci mladším jezdcům. Své zkušenosti ze seriálu mistrovství světa jsem předával klukům, kteří s touto vrcholnou formou závodů tehdy začínali, například velký český talent Martin Semerád. V dalších letech jsem se věnoval řízení kartingového sportu na Autoklubu ČR, působil jsem dva roky v Itálii u továrního kartingového týmu Praga, věnoval se projektu Motorland Bělá, což je unikátní areál nedaleko Mladé Boleslavi. Postupně se nám podařilo jeho aktivitu rozšířit o nedaleký hotel. Dodávali jsme naše specializované cateringové sužby i pro tovární tým Škoda Motorsport. Ale jednoznačně nejraději vzpomínám na několik práce pro promotéra českého motorismu. Podařila se nám řada tuzemských i mezinárodních projektů, pořizovali jsme obrazové reportáže pro ČT Sport, spolupracovali jsme s Eurosportem, pro pořadatele českých rally jsme připravili finanční motivační program a dokázali pro ně zajistit finanční prostředky a podobně. Bylo toho opravdu hodně a rozhodně jsem se nenudil. 

Sledoval jste rallyový sport zblízka. Kam se za ta léta posunul?
Vlastně v předchozí odpovědi jsem již „naznačil“, že v oblasti motorsportu jsem se pohyboval celou dobu. I v rally platí, že vývoj nelze zastavit. Jednoznačně se posunul hodně do marketingové sféry. Když dnes navštívíte seriál mistrovství světa a podíváte se na servisní zázemí továrních týmu, spatříte „patrové domy“. Technika udělala obrovský pokrok. Ale to, co je asi nejvíce markantní, na všech úrovních (národní šampionáty x evropské závody, mistrovství světa) úzká jezdecká špička již nezávodí o vteřiny, ale desetiny! Je potřeba si uvědomit, že rally se jede po úzkých cestách mezi stromy a když posádky dělí po odjetí například sto závodních kilometrů posádky dělí desetiny… To je opravdu velký hukot! 

Kdy jste se domluvil se slovenským pilotem?
Vlastně Martin Koči se domluvil se mnou (úsměv). V pátek před Velikonocemi mi zazvonil telefon, já byl zrovna se synem na fotbalovém zápase, na displeji jsme viděl Martina. Myslel jsem si, že bude chtít zajistit testovací úsek, ale on mě oslovil s nabídkou na úzkou spolupráci v závodním autě. 

Přestavte nám ho…
Martin Koči je jeden z největších česko-slovenských talentů. Nyní má ideální věk pro automobilové soutěže, čtyřiadvacet let. Mladý věk na rychlou jízdu, ale zároveň již mnoho zkušeností. Motorsportu se věnuje od šesti let. je to přemýšlivý mladý kluk, který rally obětuje nyní naprosto vše, od fyzické přípravy až po samotný závod. Vše asi nejlépe vystihuje jeho loňský obrovský úspěch, jímž je titul juniorského vicemistra světa!

Jaké závody už máte za sebou a kdy jste si definitivně řekli, že spolu budete jezdit?
Letošní sezona je pro Martina a tým Styllex motorsport takovou přechodnou s hlavním zaměřením na slovenský šampionát. Naším prvním společným startem tak byla na konci dubna Rally Prešov. Následně Rally Tatry, Hustopeče, Lubeník a zatím posledním závodem byl český Rally Pačejov. 

Kdo další tvoří váš tým?
Jádro týmu není příliš velké. Samozřejmě je to jezdec, tedy Martin Koči, týmovým managerem je jeho otec. Ten mimochodem vyhrál například dvakrát slavnou Barum rally s italským jezdcem, tedy úspěšný spolujezdec. O ekonomiku týmu se z pozice majitele stará Martinův strýc, který stojí za zrodem a největšími úspěchy týmu Styllex. Tým má téměř třicetiletou historii, získal osm titulů mistra Slovenska, úspěšně startoval na mnoha a mnoha mezinárodních soutěžích. Dále je to samozřejmě přípravce závodního speciálu, tedy vlastně další tým. Ten zahrnuje managera, logistu, inženýra a tým mechaniků. 

V jakém voze uháníte při rally?
Vlastně hlavní součástí týmu je vůz Škoda Fabia R5, tedy naprostý soutěžácký speciál v hodnotě mnoha milionů korun. To auto má vlastně se sériovou Fabií společný jen jméno (směje se).Výkon necelých tři sta koní, zrychlení z nuly na sto pod tři vteřiny, stálý pohon všech kol, sekvenční pětistupňová převodovka. Spotřeba v závodním režimu zhruba osmdesát litrů speciálního paliva…

Naposledy jste jeli v Pačejově, kde jste dosáhli na třetí příčku. Jak hodnotíte výsledek?
Ten výsledek není úplně špatný. Zvítězil vůz kategorie WRC, tedy automobil výkonově o třídu výše. Posádka na druhém místě startovala s vozem R5 (tedy naše kategorie) a my jsme zaostali o pouhých 0,1 vteřiny na závodní kilometr. Naším hlavním úkolem v Pačejově bylo aktivní testování. Poprvé jsme startovali s autem připravovaným týmem Racing21, Martin jel po šesti letech na jiné značce pneumatik, tým používá jiné brzdy. S posádkou na druhém místě jsme si rozdělili spravedlivě vítězství v rychlostních zkouškách (4:4), takže celkově s Pačejovem panuje spokojenost na všech stranách. 

Co vás čeká v nejbližší době a kam zdejší diváky pozvete?
Na konci srpna se jede největší tuzemská soutěž – Barum Czech Rally Zlín. Mimo kompletní české špičky se sjede velká zahraniční konkurence. Jelikož na této soutěži budeme s Martinem startovat, čeká nás jednodenní test závodního vozu zhruba týden před samotným závodem a potom již závod. Hned o týden později startujeme na další soutěži slovenského šampionátu. Letní čas pro nás není jen o závodech samotných, ale i o přípravě kvalitního programu a jeho ekonomického zajištění na sezonu 2018. Již v těchto dnech probíhají intenzivní jednání s partnery a řeší se kompletní nadcházející sezona. Cíl je jasný, návrat na tratě seriálu mistrovství světa. Na úplný závěr bych fanouškům z Berounska a okolí rád připomněl první víkend v měsíci říjnu, kdy se pojede Rally Příbram, letos opět zařazená do seriálu mistrovství České republiky. 

Autor: Jan Bežó

7.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 24 500 Kč

Zámečníci strojů STROJNÍ ZÁMEČNÍCI, SVÁŘEČI. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24500 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: STROJNÍ ZÁMEČNÍCI, SVÁŘEČI - Místo výkonu: Hudlice. Nástup možný ihned. Požadavky: vyučení v technickém oboru a svářečské oprávnění - metoda 135 (CO2). Doplňující informace: možnost prodloužení pracovního vztahu, uváděná výše mzdy je při nástupu - po zapracování bude přehodnocena podle pracovních výsledků. Zaměstnanecké výhody: příspěvek na penzijní připojištění 3% z VZSP a příspěvek na stravování, náborový příspěvek ve výši 10000 Kč,-. Kontakt: telefonicky (6:00-14:00 hod.), e-mailem, osobně (termín je nutné domluvit telefonicky).. Pracoviště: Savea spol. s r.o., 267 03 Hudlice. Informace: Věra Kostečková, +420 311 693 972,732 716 022.

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 20 000 Kč

Mechanici a opraváři motorových vozidel MECHANICI DO PNEUSERVISU. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: MECHANICI DO PNEUSERVISU - Místo výkonu práce: Králův Dvůr. Upřeňující informace: pružná pracovní doba, platové ohodnocení dohodou, nezáleží ani tak na vzdělání jako na tom, zda má zájemce opravdu zájem a chuť pracovat. Kontakt: osobně (Bestorive - Králův Dvůr), telefonicky (8:00-18:00).. Pracoviště: Kunick group czech republic s.r.o.- králův dvůr, Plzeňská, č.p. 378, 267 01 Králův Dvůr u Berouna. Informace: Houžvík, +420 777 555 509.

Výroba - Výroba Manipulační dělníci ve výrobě 15 000 Kč

Skláři dutého, lisovaného a technického skla SKLÁŘI DUTÉHO, LISOVANÉHO A TECHNICKÉHO SKLA - SKLÁŘI DUTÉHO SKLA. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: SKLÁŘI DUTÉHO, LISOVANÉHO A TECHNICKÉHO SKLA - SKLÁŘI DUTÉHO SKLA - Místo výkonu práce: Nižbor. Požadavky: vyučení/zaučení v oboru, 3 směny, úkolová mzda, nutná praxe, dobrá znalost českého jazyka, spolehlivost, pečlivost, zručnost. Zaměstnanecké výhody: příspěvek na stravování, možnost ubytování v podnikové ubytovně. Kontakt: tel. či e-mailem.. Pracoviště: Rückl crystal a.s., Lánská, č.p. 141, 267 05 Nižbor. Informace: Gerlinda Věšínová, +420 734 807 657.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 7 000 Kč

Obsluha strojů a zařízení na výrobu a zpracování papíru LISAŘ/KA PAPÍRU. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 7000 kč, mzda max. 8000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: LISAŘ/KA PAPÍRU - Místo výkonu práce: Hořovice. Nástup možný ihned. Požadavky: manuální zručnost, fyzická zdatnost, odpovídající zdravotní stav - fyzicky namáhavá práce. Náplň práce: lisování papíru (zaučíme), úklid na pracovišti. Kontakt: emailem, telefonicky (od 7:00-22:00 hod.), osobně (Hořovice, Pod Nádražím č.p. 806/2 - po předchozí domluvě).. Pracoviště: Sběr druhotných surovin s.r.o. - hořovice, Pod Nádražím, č.p. 806, 268 01 Hořovice. Informace: Olga Kmentová, +420 725 581 824.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z fotbalového utkání I.B třídy Loučeň - Pátek (4:0)
149

Loučeň slaví 125 let od založení

ČFL: Hořovicko - Táborsko B 2:0

Modrobílé Hořovicko urvalo dva body

Basketbalový Nymburk zaplnil poslední místo

Nymburk – ČEZ Basketball Nymburk, úřadující basketbalový mistr republiky zaplnil na své soupisce poslední volné místo pro sezonu 2018/2019, když podepsal roční smlouvu s Američanem Kendallem Smithem.

Štěrba ze Sigmy před největším duelem kariéry: Čekáme jiný zápas než doma

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Ještě na jaře sledoval tažení olomouckých fotbalistů za pohárovou Evropou jen z lavičky. Navíc z té karvinské, kde obránce Jan Štěrba hostoval, ale kýženého herního vytížení se nedočkal. Dnes nastoupí v kazašském Almaty k jednomu z největších zápasů své dosavadní kariéry.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT