Předchozí
1 z 8
Další

Devět českých měst a jedno slovenské. Celkem deset zastávek si letos připravil Martin Macík se svou road talk show Posedlí Dakarem. Po již tradičním dokumentu mapující letošní ročník Rallye Dakar přišly na řadu úsměvné historky a posluchači v Sedlčanech se náramně bavily, protože úsměvných vyprávění bylo víc než dost.

Sníh a námraza

Jako první přišel František Tomášek, který byl po celý večer terčem mnoha narážek od kolegů. Navigátora brzy po ránu překvapila námraza na sklech a kapotách aut a že si může jako malé dítě může na nich něco namalovat. „Že se můžeš utopit v poušti, je paradox, ale známe to z Jižní Ameriky. Vyjedeš do pouště a najednou se brodíš. Že ale můžeš i zmrznout? Vylezeš ze stanu a jdeš si oškrábat auto, než vyjedeš do etapy. To mě zaskočilo trošku,“ přiznal Tomášek.

„Pamatuji si, že jsem až do obytného vozu slyšel Františka od 6:30 prvních patnáct minut „Hoši! Ono to je namrzlý! Čum! Nakreslil něco na hobnu auta,“ navázal na něj Martin Macík s tím, že se jeho navigátor mohl dočkat okamžiku, kdy se někdo probudí, vyleze ze stanu a mohl mu říct, že tam je sníh.

Dárek od starosty

Úvodní talk show v Sedlčanech je pro Macíka a spol. specifická tím, že se jedná o jejich domovské prostředí, proto ve městě hermelínu každoročně startují šňůru představení. Díky letošnímu úspěchu navštívil jejich vyprávění starosta Ivan Janeček, jeho syn mimochodem fotí pro tým MM Technology. „Chtěl bych vám celému týmu, posádce pogratulovat k obrovskému úspěchu. Šestnáct let se nikomu nepovedlo přivést sošku beduína. Doufám, že příště to bude nejvyšší meta. Přeji vám všem jménem města, fanoušků, aby se vám to povedlo,“ prohlásil Janeček.

Zdroj: Ondřej Jícha

Starosta Sedlčan zaujal také tím, že hledal toalety a schovaný dárek, který si připravil pro všechny tři. V balení byla schovaná kombinéza pro členy posádky, aby následně byly lépe přichystány na další nemilé překvapení v řece, které Macíka a spol. potkalo v deváté etapě letošního ročníku Rallye Dakar.

Sucho všude okolo

Zahajovací třetinu vyprávění si podmanil Martin Macík starší, který dokument sledoval z první řady. Úvodní historka byla zaměřena především na sucho v Saúdské Arábii. „Tam bylo takové sucho, že tam nebyl ani signál na mobilu. Chtěl jsem zaplatit účet za telefon, ale povedlo se až o tři dny později,“ sdělil Macík starší, pro kterého se jednalo o jediné Posedlí Dakarem, kterého se zúčastní.

Viagra pro syna

Mnohem větší překvapení pak přišlo s Martinem Macíkem starším, když jeho syn začal říkat historku, která se odehrála před odjezdem na Dakar. Celá scénka se odehrála ve chvíli, kdy nabíral otce po vyšetření ve vojenské nemocnici. „Když jsem ho nabíral, tak první věc, když vešel do auta a odjížděli jsme do Nizozemska, tak mi řekl: ‘Viagru nechceš?‘ …. Nebudu lhát, mně jen tak něco nezaskočí, ale tohle mě zaskočilo,“ přiznal udiveně Macík junior.

Následně se ale vše vysvětlilo. „Když vyndal modré prášky, tak jsem si začal myslet, že si fakt nedělá srandu. Pak zjistil, že se jedná o prášky na spaní,“ ulevil si mladší z Macíků. „Vidíte tu pleš? To je testosteron,“ uvedl na pravou míru jeho otec. Chvilku na to se musel ale z pódia poroučet, protože zavelela jeho vnučka Mia a šéf MM Technology musel věnovat jí.

Dušení ve stanu

Jednou z historek vytáhl z portfolia i mechanik David Švanda, kterého probudilo ve stanu, že se nemohl dýchat. Letos dostal nový bydlík. „Konečně se vedle mě neozývaly divné zvuky, když Mates spal v karavanu,“ ulevil si na chvíli. Horší chvíle ale ve chvíli, kdy se vzbudil předčasně. „Ráno se vzbudíte o dvě hodiny dřív než budíček s tím, že se nemohl nadechnout, až mu poté navigátor František Tomášek poradil, ať spí s otevřeným stanem.

Vrátil úder

David Švanda ale vzápětí vrátil týmovému kolegovi úder, když přišla řeč na hygienu. K té měl co říct i Martin Macík. „My dva s Dejvem jsme si dali spršku, mohli se krásně vyspat,“ začal historku pilot kamionu Čendy, následně si rýpl do Tomáška před maratónskou etapou a s tím, že se nebude sprchovat, nicméně vrátil umytý a vykoupaný.

Švanda ale na týmového kolegu práskl, že si vzal navlhčené ubrousky, vrátil se za pět minut a pochválil se, že je dobrý. Macík ale pak musel zapojit zbytek týmu, aby Tomáška přemluvil, aby si nechal vyprat věci.

Ztracené kolo

Na závěr přišla historka, která se stala prakticky na začátku Rallye Dakar, kdy celá posádka musela řešit problém s brzdami a matkami, které byly připečené k disku. Guma se rozpálila takovým způsobem, že vytekla přes ráfek. Trvalo přibližně patnáct minut, než se všem třem podařilo vyměnit pneumatiku.

Vinou celého problému bylo, že kameny trefily štylování brzd. Avšak první chybou bylo, že Švanda pozdě rozhodl, kdy má auto zastavit a tak po chvíli museli měnit další kolo. I s ním ale byly potíže, tak museli jet pomalu – dlouho krokem, než je někdo dožene, aby jim mohl půjčit další. Dočkali se až s Nizozemcem Keesem Koolenem, který startoval přibližně padesát minut za nimi.

Nicméně i on měl problémy a tak museli na pomoc přispěchat Italové. „Vyjeli jsme, chtěli jim vrátit píchnuté kolo, ale někde jsme ho ztratili,“ naprášili na sebe všichni tři. „Tohle jsme nemohli říct z několika důvodů do médií, ale vám,“ dodal vzápětí Macík.