Tradičně je na této největší cyklistické události vidět i Škoda Auto – již po osmnácté se mladoboleslavská automobilka stala hlavním partnerem a poskytovatelem vozů. Těch dává organizátorům a vedení závodu k dispozici 250. Automobilka v té souvislosti ve středu připomněla, že jako „velitelský vůz a mobilní dispečink“ posloužil řediteli závodu Christianu Prudhommovi stejně jako loni čistě elektrický model Škoda Enyaq iV – při některých etapách střídaný s plug-in hybridním superbem iV.

Až vítězové 108. ročníku „staré dámy“ budou v neděli na Elysejských polích v Paříži přebírat trofeje – to budou mít za sebou 3383 kilometry našlapané po Francii a Andorrském knížectví – zprostředkovaně u toho budou také Škodováci: podobu pohárů z českého křišťálu vytvořil tým Škoda Design. Ani to není novinka: už po jedenácté v řadě.

Škoda Auto.
Neoteplovat planetu při výrobě. Škodovky mají zezelenat

Inspirace pochází z přírodních tvarů, prozradil pozadí Peter Olah, který je ve Škodě Auto vedoucím designu interiéru. „Dekor připomíná stébla trávy či květiny vyrůstající na poháru. Trofeji propůjčují vysloveně přírodní, téměř femininní charakter,“ upřesnil. S tím, že vedle přírody odrážejí trofeje i další motivy: ekologii a čistou energii.

K tomu, aby se návrhy proměnily v šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy těžké trofeje z čirého a zeleného skla, je zapotřebí umu českých výrobců křišťálu. Ten nabídla sklárna Lasvit. A designér Olah je spokojen: díky dovednosti sklářů i brusičů nabídnou křížící se linie úchvatnou podívanou v podobě lomu světla i hry se stínem.