Jde o projekt, který obě společnosti spustily v loňském roce. Podle sdělení generálního ředitele České pošty Romana Knapa se velice osvědčil a z tohoto důvodu následuje expanse sítě poboček. Dalším místem, kde si mohou lidé zajít na poštu a třeba také za svým dodavatelem energií, se stal Beroun.

Při slavnostním otevření byl přítomen ředitel pobočkové sítě České pošty Miroslav Štěpán. „Jsem velmi rád, že jsme mohli otevřít další ČEZ přepážku. V loňském roce jsme si vyzkoušeli, že tato spolupráce mezi oběma společnostmi dává smysl a rozhodli jsme se, že ji letos rozšíříme,“ uvedl Štěpán.

Dalším, přítomným kdo slavnostně stříhal stužku, byla starostka Berouna Soňa Chalupová, která především uvítala, že budou lidé moct řešit své záležitosti s člověkem, nikoliv s „robotem“ skrze telefon nebo internet.

„Jsem moc ráda, že se Beroun dostal mezi první města, kde se tato pobočka zřídila. Oceňuji, že si budou lidé o svých potřebách moct promluvit přímo tady s dámami, které jistě s každým požadavkem individuálně pomůžou. Vypadá to sice jako krok zpátky, ale já si myslím, že to je krok správným směrem, protože lidi nejsou automaty, lidi jsou lidi,“ řekla starostka.

Podle generálního ředitele společnosti ČEZ Prodej Tomáše Kadlece je vedle posílených online služeb také důležitá právě možnost přímého kontaktu se zákazníky. Přispěla tomu vývoj trhu s energiemi, loni na podzim zasáhl každou domácnost či firmu. „Myslím si, že loňský podzim, když nás zasáhla energetická krize, ukázal, že spousta občanů potřebuje řešit své potřeby fyzicky na místě,“ sdělil k věci Kadlec.

V závěru roku Česká pošta a ČEZ společně otevřeli prvních 15 poboček v pilotním režimu, které během půl roku obsloužily na 35 tisíc klientů. „Jde vidět, že tento model funguje, kdy lidé zajisté oceňují, že je někde v blízkosti fyzické místo. A pokud vezmeme v úvahu, že Česká pošta je pro lidi určitým symbolem, kam se chodí, jsme tak rádi, že u toho můžeme být,“ dodal ředitel.

Do konce letošního roku se síť poboček rozroste na celkový počet 73 tří míst s celkem až 120 přepážkami. Jak uvedl mluvčí České počty Matyáš Vitík, jednotlivá kontaktní místa nebudou nutně vznikat pouze ve velkých městech. „Musí to vždy dávat smysl jak klientům, tak nám a partnerovi, který musí mít v oblasti určitý okruh klientů. Není tedy vyloučené, že se budou pobočky objevovat i v menších městech,“ doplnil Vitík.