V pivovaru Matuška to vyřešili tak, že se ze sudů přeorientovali na lahvový prodej a dodávají pivo do velkých obchodů i pomocí donáškových služeb. To sice částečně pomohlo, ale se situací z předchozího období – ať už z léta, nebo z doby před covidem – to ale stejně nejde srovnávat.

„Lahvové pivo nás drží nad vodou, ale rozhodně nevyděláváme a musíme pivovar spíše dotovat z letního provozu,“ popsal současnou situaci. Navařené pivo se zatím dařilo prodat, naštěstí ho zatím nemuseli vylévat.

Situace se stále mění

„Každoročně bylo populární pivo svatomartinské, které jsme vařili v létě. S jeho prodejem bude problém. Nevěřím, že bychom ho museli vylít, ale bude se prodávat dlouho a těžce,“ popsal své obavy Matuška.

Důvod? „Je to úplně jiné, když se lidi sejdou nad husou v restauraci a k tomu si objednají pivo. Ne každý si ji doma upeče,“ vysvětlil, že chování lidí je nyní prostě jiné než v dobách, kdy mohli vyrazit do hospod a restaurací. Situace kolem prodeje se podle něj mění z týdne na týden.

Pivovary v době koronaviru
- pivovarníci se snaží nabízet pivo koncovým zákazníkům různými akcemi
- zkoušejí i prodávat menší sudy pro osobní spotřebu i pivo v PET lahvích
- naprosto jim zmizel prodej do hospod a restaurací
- oproti jarní vlně nejsou lidé tolik ochotni utrácet peníze