Dostat oheň pod kontrolu se podařilo poměrně rychle, když hasiči zasahující v dýchací technice hořící kabinu zalili vodou. Využili vysokotlak a tři D-proudy, což jsou hadice s o něco menším průměrem než běžně používaná hasičská céčka; právě berounská stanice patří k propagátorům jejich využívání. Při hašení skříňové nástavby, jíž se plameny rozběhly po celé střeše nákladního prostoru, se také uplatnil hasicí hřeb – speciální proudnice v podobě ocelové jehly, kterou lze snáze prostrčit do obtížně přístupných míst.
I tyto hřeby se v Berouně těší oblibě. Při dohašování auta pak pomohlo ještě přenosné zařízení pro výrobu pěny PRO/pak, připomněl Tomáš Kolářský z týmu středočeských hasičů. Bylo se také třeba postarat o to, aby plameny nepřeskočily na osobní auto stojící vedle. I tak je požár poznamenal – stejně jako nedaleké kontejnery na odpad.
Krajský vyšetřovatel hasičů, který do Chrášťan dorazil z Kladna, určil jako příčinu požáru závadu na elektroinstalaci nákladního vozu. V závěrečné fázi zásahu hasiči využili i termokameru, jež jim posloužila k vyhledávání skrytých ohnisek hoření. „Závěrečná likvidace byla ohlášena v půl čtvrté odpoledne, kdy dobrovolná jednotka Jinočany ukončila nařízenou dohlídku,“ poznamenal Kolářský.