„Do Prahy už autem nejezdím, nikde nezaparkuji. Záchytná parkoviště na Zličíně a v Butovicích jsou už po šesté ráno plná. Takže nechávám auto v Berouně na Závodí a pokračuji autobusem," svěřil se Berounskému deníku Michal Horký, který do Prahy dojíždí za prací.

Auto nechal v Karlově ulici na Závodí, jako spousta dalších. „Je to neuvěřitelné, jaké se stalo ze Závodí záchytné parkoviště. Všechny ulice kolem zastávek jsou plné aut. Taková situace tu bývala dřív jen dvakrát do roka při Hrnčířských trzích. Tohle je neúnosné. Nedávno mi dokonce někdo zaparkoval před vraty a já se ani nedostal s autem domů," rozčiloval se nad situací na berounském Závodí místní starousedlík čtyřiašedesátiletý pan Petr.

„Změna parkování v Praze má na situaci v Berouně jednoznačný dopad. Stačí se podívat ve všední den hned od rána třeba do Brožíkovy ulice," reagoval na přeplněné ulice na Závodí místostarosta Berouna Michal Mišina.

Město se podle jeho slov snaží najít nějaké vhodné řešení. „Například jsme museli před vlakovým nádražím na Závodí udělat parkovací stání. Lidé v této lokalitě parkují doslova kde se dá, často i na chodnících," připustil Michal Mišina.

Právě parkovací stání v okolí zastávek je jedna z věcí, na kterou se chce město soustředit. „Hledáme vhodná místa," podotkl Michal Mišina.

Stejně jako další města
v prstenci Prahy i Beroun je proti situaci v hlavním městě bezradný. „Prahu naše problémy nezajímají. Řeší své vlastní potřeby s parkováním a jak se tato situace odrazila jinde, už nevidí jako svůj problém. Nikoho z nich nezajímají lidé, kteří do hlavního města dojíždějí denně za prací," konstatoval berounský místostarosta.

Praha podle vyjádření Michala Mišiny situaci zbytečně uspíšila: „Takové opatření mělo jít ruku v ruce s integrací dopravy, která má přijít do dvou let. Buď měla Praha počkat, nebo měla víc tlačit na ROPID."