Vyplývá to z aktuálních map, které v pátek zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic. Ty také informují, že nadále budou pokračovat práce na dlouhodobě opravované dálnici D1 – a to i ve velmi frekventovaném úseku nedaleko Prahy mezi 12. a 16. kilometrem.

Řidičům nezbude, než se obrnit trpělivostí, byť se počítá s tím, že i v opravovaných úsecích bude zachován provoz ve dvou jízdních pruzích. Většina prací by měla být dokončena zhruba za čtvrt roku; na dva roky se plánují opravy na D11 hned za Prahou – mezi nultým a osmým kilometrem. 

Práce by měly začít hned na jaře – v závislosti na počasí zřejmě v březnu nebo v dubnu. Další větší série oprav se připravuje i na období léto–podzim. Ve středních Čechách se bude jednat především o stavební akce na D5, D6, D7, D10 a D11, ale i na D0. 

Na opravy hlavních tahů – dálnic a silnic první třídy, které spravuje – hodlá letos Ředitelství silnic a dálnic vynaložit o desetinu vyšší částku než v loňském roce: 11,4 miliardy korun. Silnice první třídy přitom pohltí více než polovinu nachystané sumy: 7,5 miliardy.

Nejbližší plánované stavby na dálnicích ve středních Čechách se zahájením na jaře:
- D0: mimoúrovňové křížení Třebonice a Řepy + tři mosty
- D1: kilometr 12,0–15,7, Ostředek–Šternov
- D5: kilometr 0,0–5,4
- D6: Pavlov–Velká Dobrá
- D8: kilometr 5,2–2,2
- D10: Radonice–Benátky nad Jizerou, Kosmonosy–Bakov nad Jizerou, most Březina, most Svijany
- D11: kilometr 0,0–8,0 (včetně větví křížení s Pražským okruhem)
Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic

Přehled oprav dálnic - jaro 2018Zdroj: ŘSD

Přehled oprav dálnic - léto/podzim 2018Zdroj: ŘSD

Přehled projektů v realizaciZdroj: ŘSD

Přehled projektůZdroj: ŘSD