VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hic v autobusech by měl časem zmizet

Střední Čechy – Pařit se v horkém počasí v rozpáleném autobuse není žádný med. Ke své nelibosti se o tom v uplynulých dnech přesvědčila spousta cestujících. Do budoucna se to má lepšit – alespoň v případě linek zařazených do systému Pražské integrované dopravy (PID). Její vozový park by měl omládnout – a jednou z podmínek pro nákup nových vozidel je celovozová klimatizace. Ne tedy pouze na pracovišti řidiče, ale i v „salonu“ (jak dopravci často nazývají prostor pro cestující).

13.6.2018
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Přísnější požadavky

Nové požadavky vyplývají ze změněných standardů kvality, které by měly platit nejpozději od počátku roku 2020. Čerstvě je schválili pražští radní – a souhlas členů rady Středočeského kraje se očekává v dohledné době.

Standardy kvality mají zajistit, aby v rámci celého systému PID mohli cestující očekávat srovnatelnou úroveň – ať už nastoupí do vozidla kteréhokoli z 19 dopravců. Ať služby poskytuje pražský dopravní podnik s více než tisícovkou autobusů, nebo malá firma jen s několika vozy, na celkem 153 městských a 223 příměstských nebo regionálních linkách musí garantovat požadovanou kvalitu. Městské linky s těmi ostatními ovšem nelze porovnávat navzájem. Některé požadavky se liší (třeba na podobu sedadel a jejich pohodlnost).

Zkušenosti odjinud

Nově schvalovaná podoba standardů je přísnější než dosavadní pravidla, platná již od roku 2009. „Bude základem nově vznikajícího společného dopravního systému pro Prahu a celý Středočeský kraj,“ připomněl pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. S tím, že standardy jsou schvalovány s dostatečným předstihem: dopravci mají půl druhého roku, aby se mohli připravit. Neměly by je ale zaskočit – vycházejí totiž z konzultací jak s dopravci, tak třeba i s výrobci autobusů. A také ze zkušeností jiných krajů.

Kromě autobusů se nových standardů mají dočkat i další druhy veřejné dopravy. Třeba i železnice či přívozy, s jejichž větší integrací do systému PID se také počítá.

Nové požadavky na autobusy PID
- Vozový park lze rozšiřovat pouze novými vozy (s výjimkou předváděcích autobusů mladších dvou let)
- Maximální stáří autobusu 15 let (po přechodném období: do 1. 1. 2021 možno do 17 let, do 1. 1. 2022 do 16 let); průměrný věk vozového parku dopravce 9 let
- Klimatizace v celém voze
- Alespoň částečně nízkopodlažní vozidla
- Maximum pohodlných sedadel (počty se liší pro různé typy používaných vozidel: midibus, midibus+, standard, standard+, kloubový, kloubový+)
- Dostatek místa pro dětské kočárky a invalidní vozíky na městských linkách
- Moderní informační a odbavovací systém (nejen hlášení zastávek, digitální informační panely, zobrazovač času a pásma i označovače, ale také možnost zakoupit jízdenku platební kartou)
- Vybavení moderními technologiemi: sledování pohybu vozidla v reálném čase, zjišťování obsazenosti vozidla, systém pro preferenci autobusů na světelných křižovatkách

Zdroj: Regionální operátor Pražské integrované dopravy

Autor: Milan Holakovský

13.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Elektromechanik elektrických zařízení 18 000 Kč

Elektrotechnici a technici energetici přístrojů, strojů a zařízení ELEKTROTECHNICI, ELEKTROMONTÉŘI. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: ELEKTROTECHNICI, ELEKTROMONTÉŘI - Místo výkonu práce: Osek. Upřesňující informace: hrubá měsíční mzda v rozmezí 18 000 - 25 000 Kč + bonusy. Požadavky: ŘP skup. B, platné osvědčení vyhlášky 50/1978 Sb. min. § 6. Zaměstnanecké výhody: příspěvek na stravování, zvyšování kvalifikace. Kontakt: emailem.. Pracoviště: Klüber metrology s. r. o. - osek, 267 62 Komárov u Hořovic. Informace: Jan Kavalír, .

Výroba - Výroba Strojní inženýři a projektanti 30 000 Kč

Strojní inženýři projektanti, konstruktéři KONSTRUKTÉŘI STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ. Požadované vzdělání: bakalářské. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 45000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: KONSTRUKTÉŘI STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ - Místo výkonu práce: Králův Dvůr. Náplň práce: navrhování technických/technologických řešení výrobků pro dopravu a manipulaci se sypkými a kusovými materiály, konstrukční činnost, tvorba dokumentace (úrovně BE, DE, AB). Zaměstnanecké výhody: příspěvek na stravování. Kontakt: emailem.. Pracoviště: Kešner a.s. - králův dvůr, Tovární, č.p. 391, 267 01 Králův Dvůr u Berouna. Informace: Štěpán Kešner, +420 724 219 697.

Výroba - Ostatní pomocní pracovníci ve výrobě OSTATNÍ 12 200 Kč

Ostatní pomocní pracovníci ve výrobě OSTATNÍ POMOCNÍ PRACOVNÍCI VE VÝROBĚ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: PRACOVNÍCI VE VÝROBĚ - místo výkonu: Hořovice, Osov. Požadavky: nutný dobrý zdravotní stav (zvedání težkých břemen), čistý trestní rejstřík - výpis z rejstříku trestů, oprávnění na VZV vítáno (není podmínkou). Zaměstnanecké výhody: možnost poskytnout ubytování nepeněžním příspěvkem až do výše 3 500 Kč. Kontakt: úřední den pro uchazeče o zaměstnání je každý pátek (9:00-10:00 hod.) mimo tento den a hodinu je nutné se předem telefonicky objednat na uvedeném tel. (9:00-15:00 hod.).. Pracoviště: Allbautech s.r.o. - hořovice, osov, Na Cintlovce, č.p. 535, 268 01 Hořovice. Informace: Lýdie Ignaťuková, +420 775 524 329.

Výroba - Obsluha ostatních stacionárních strojů a zařízení 15 000 Kč

Obsluha ostatních stacionárních strojů a zařízení jinde neuvedená OPERÁTOR/KA LINKY. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 18500 kč. Volných pracovních míst: 7. Poznámka: OPERÁTOR/KA LINKY - místo výkonu Loděnice, práce u balící či lepící linky ve směnném provozu. Vyučení výhodou. Nástup možný ihned. Pracoviště: Gz media, a.s., Tovární, č.p. 340, 267 12 Loděnice u Berouna. Informace: Iveta Bodnarová, +420 311 673 319.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Nejstarší i nejmladší cestující se kraj chystá vozit zadarmo

Videosouhrn 16. srpna 2018

Záchrana zpod kyvadla a 160 netopýrů v ložnici: prohlédněte si videa dne

K soukromému užívání auta hejtmankou zveřejnil kraj smlouvu

Střední Čechy – Do nové etapy vstoupily ve čtvrtek debaty týkající se využívání služebního vozu Středočeského kraje Jakubem Pokorným – manželem hejtmanky Jaroslavy Pokorné Jermanové (ANO). Staly se tématem poté, co portál Seznam.cz nedávno upozornil, že za volantem krajského auta Škoda Superb za více než milion korun, které měla hejtmanka poskytnuté i k užívání pro soukromé účely, bývá často vidět její muž, který tímto vozem jezdí třeba do práce v kadeřnickém salonu v Benešově.

Stříkačky stříkaly u Stříbrných stěn a cizinci kopali bezbranného: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 15. srpna 2018.

Zájemce o levnou loď přišel o statisíce korun

Střední Čechy – Před podvody páchanými prostřednictvím internetu policisté varují poměrně často. Upozorňují, že kupující prakticky nemá šanci zjistit, zda se skutečně jedná o věrohodného prodejce; zvláště v případech, kdy se vše domlouvá pouze písemně prostřednictvím e-mailu nebo přes sociální síť, nelze prověřit zboží ani toho, kdo je nabízí.

Kdy padnou billboardy? Až naprší... Až nasněží... Až někdy

Střední Čechy – Hotová detektivka. Tak prý často vypadá práce úředníků, kteří se mocí svých razítek a počítačových klávesnic snaží přispět k odstraňování velkoplošných reklamních poutačů u silnic I. třídy. Ve středu to uvedl středočeský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO).

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT