VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hic v autobusech by měl časem zmizet

Střední Čechy – Pařit se v horkém počasí v rozpáleném autobuse není žádný med. Ke své nelibosti se o tom v uplynulých dnech přesvědčila spousta cestujících. Do budoucna se to má lepšit – alespoň v případě linek zařazených do systému Pražské integrované dopravy (PID). Její vozový park by měl omládnout – a jednou z podmínek pro nákup nových vozidel je celovozová klimatizace. Ne tedy pouze na pracovišti řidiče, ale i v „salonu“ (jak dopravci často nazývají prostor pro cestující).

13.6.2018
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Přísnější požadavky

Nové požadavky vyplývají ze změněných standardů kvality, které by měly platit nejpozději od počátku roku 2020. Čerstvě je schválili pražští radní – a souhlas členů rady Středočeského kraje se očekává v dohledné době.

Standardy kvality mají zajistit, aby v rámci celého systému PID mohli cestující očekávat srovnatelnou úroveň – ať už nastoupí do vozidla kteréhokoli z 19 dopravců. Ať služby poskytuje pražský dopravní podnik s více než tisícovkou autobusů, nebo malá firma jen s několika vozy, na celkem 153 městských a 223 příměstských nebo regionálních linkách musí garantovat požadovanou kvalitu. Městské linky s těmi ostatními ovšem nelze porovnávat navzájem. Některé požadavky se liší (třeba na podobu sedadel a jejich pohodlnost).

Zkušenosti odjinud

Nově schvalovaná podoba standardů je přísnější než dosavadní pravidla, platná již od roku 2009. „Bude základem nově vznikajícího společného dopravního systému pro Prahu a celý Středočeský kraj,“ připomněl pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. S tím, že standardy jsou schvalovány s dostatečným předstihem: dopravci mají půl druhého roku, aby se mohli připravit. Neměly by je ale zaskočit – vycházejí totiž z konzultací jak s dopravci, tak třeba i s výrobci autobusů. A také ze zkušeností jiných krajů.

Kromě autobusů se nových standardů mají dočkat i další druhy veřejné dopravy. Třeba i železnice či přívozy, s jejichž větší integrací do systému PID se také počítá.

Nové požadavky na autobusy PID
- Vozový park lze rozšiřovat pouze novými vozy (s výjimkou předváděcích autobusů mladších dvou let)
- Maximální stáří autobusu 15 let (po přechodném období: do 1. 1. 2021 možno do 17 let, do 1. 1. 2022 do 16 let); průměrný věk vozového parku dopravce 9 let
- Klimatizace v celém voze
- Alespoň částečně nízkopodlažní vozidla
- Maximum pohodlných sedadel (počty se liší pro různé typy používaných vozidel: midibus, midibus+, standard, standard+, kloubový, kloubový+)
- Dostatek místa pro dětské kočárky a invalidní vozíky na městských linkách
- Moderní informační a odbavovací systém (nejen hlášení zastávek, digitální informační panely, zobrazovač času a pásma i označovače, ale také možnost zakoupit jízdenku platební kartou)
- Vybavení moderními technologiemi: sledování pohybu vozidla v reálném čase, zjišťování obsazenosti vozidla, systém pro preferenci autobusů na světelných křižovatkách

Zdroj: Regionální operátor Pražské integrované dopravy

Autor: Milan Holakovský

13.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Kvalita a kontrola jakosti - Kvalita a kontrola jakosti Kvalitář výroby 7 000 Kč Kvalitáři a testovači výrobků, laboranti (kromě potravin a nápojů) KVALITAŘI. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 7000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KVALITAŘI - Místo výkonu práce: Nenačovice. Kontakt: osobně (Čt od 9:00-11:00 hod.), telefonicky (Po-Čt od 9:00-11:00 hod.).. Pracoviště: Praise store s.r.o. nenačovice, 266 01 Beroun 1. Informace: Oleksij Koval, +420 776 383 333. Výroba - Výroba Ruční balič 12 200 Kč Ruční baliči RUČNÍ BALIČI. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: RUČNÍ BALIČI - Místo výkonu práce: Beroun. Doplňující informace: pracovní poměr se uzavírá pouze na 3 měsíce. Kontakt: telefonicky (Po+Čt 9:00-11:00).. Pracoviště: Ribotex s.r.o. beroun, Na Ostrově, č.p. 274, 266 01 Beroun 1. Informace: Oleksij Koval, +420 776 383 333. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 17 000 Kč Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel ŘIDIČI MEZINÁRODNÍ KAMIONOVÉ DOPRAVY. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč. Volných pracovních míst: 9. Poznámka: ŘIDIČI MEZINÁRODNÍ KAMIONOVÉ DOPRAVY - Místo výkonu práce: Zdice. Kontakt: telefonicky (Po-Pá, od 8:00-16:00 hod.).. Pracoviště: Kouba trans, s.r.o. - zdice, Čs. armády, č.p. 405, 267 51 Zdice. Informace: Josef Beránek, +420 731 615 081. Výroba - Výroba Tiskaři 16 000 Kč Pracovníci přípravy tisku DĚLNÍCI VE VÝROBĚ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč. Volných pracovních míst: 14. Poznámka: DĚLNÍCI VE VÝROBĚ - Místo výkonu práce: Hořovice. Upřesňující informace: nástup možný ihned, možnost smlouvy na DPP a DPČ. Kontakt: telefonicky, e-mailem, osobně (na uvedené adrese, 10:00-14:00 hod.).. Pracoviště: Bripa s.r.o. - hořovice, Sklenářka, č.p. 1507, 268 01 Hořovice. Informace: Martina Jílková, +420 725 414 051.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hokej - ilustrační snímek

ANKETA: Kteří hokejisté by teď hráli za Československo?

Fotbal - ilustrační snímek

ANKETA: Kteří fotbalisté by teď hráli za Československo?

Investice do středočeských nemocnic vyjdou na 76,5 milionu korun

Střední Čechy - Do středočeských nemocnic poputují investice ve výši 76,5 milionu korun, rozhodli radní Středočeského kraje, a to ještě tento rok. „Za tyto peníze nemocnice pořídí přístroje, zdravotnickou techniku, lůžka, nábytek, opraví komunikace, zrekonstruuje se ústavní jídelna nebo trafostanice. Veškeré investice jdou do nemocnic ještě v letošním roce,“ zdůraznila hejtmanka kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011).

Uklidnit lidi a zapojit je do práce. To je úkol operátorů linky 155

Střední Čechy - Až 1500 hovorů denně ve dvanáctihodinových směnách. To je práce desítky dispečerů tísňové linky středočeských záchranářů. Týmu sedícího na záchranné službě v Kladně ve velké místnosti, jejíž moderní vybavení by si laik snadno spletl… třeba s Řízením letového provozu.

Dobrovolným hasičům chce kraj přispět hlavně na dopravní auta

Střední Čechy - Radovat se mohou dobrovolní hasiči z měst i obcí v řadě koutů středních Čech. Bude se nakupovat - a někde i stavět. Na cestě jsou miliony korun z evropských fondů na pořízení nových cisteren i na úpravy zbrojnic, oznámilo před pár dny ministerstvo pro místní rozvoj.

Kormaník: Středočeská základna roste

Střední Čechy /ROZHOVOR/ - Dvanáct let je Milan Kormaník šéftrenérem mládeže Středočeského fotbalového svazu. Je tak nejfundovanější osobou, která může nastínit, zda má fotbal s mládežnickou základnou problémy a zda nevymírá. Zkušený trenér se domnívá, že situace kritická není. Alespoň v centrální části Čech.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT