Největší novinkou letošního roku je cyklovlak Brdy na trase Praha–Příbram–Březnice, tažený dnes již historickou lokomotivou zvanou bardotka. „Z Březnice je to už jen kousek na krásné cyklistické trasy Brd,“ připomněl krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO). Ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka navíc upozorňuje: v úseku mezi Prahou a Příbramí lze cestovat i na lístky podle tarifu Pražské integrované dopravy, které nabízejí levnější cestování než klasické železniční jízdenky.

Startuje také sezona již loni vyzkoušeného motorového rychlíku Český ráj, který na trase Praha–Nymburk–Jičín–Turnov nabídne přímé spojení k Prachovským skalám, Troskám a dalším atrakcím Českého ráje. V sobotu se rovněž rozjíždí již pátá sezona Cyklohráčku, který z Prahy k Okoři nebo až do Slaného (a od dubna vždy poslední sobotu v měsíci i do zlonického železničního muzea) vozí nejen rodiny s dětmi, pro něž je ve vlaku připravena spousta her a hraček, ale i cyklisty. „Rodiče s dětmi se ani chvíli nebudou nudit,“ chválí herní nabídku Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid – Regionálního operátora Pražské integrované dopravy. Od hrajvedoucích mohou cestující ve vlaku navíc získat kupony nabízející slevy na vstupném do různých návštěvnických atraktivit podél trasy.

Šéf IDSK Procházka ovšem připomíná, že řeč nemusí být jen o speciálních turistických linkách. „Letos jsme na řadě tratí objednali i další víkendové vlaky pro běžné cestování,“ pochlubil se. „Více vlaků jezdí třeba na hrad Okoř do Noutonic, na Posázavském Pacifiku, na trati z Mělníka do Mšena nebo třeba z Kralup nad Vltavou do Slaného i Velvar,“ zmínil roli kraje jakožto objednavatele veřejné dopravy.