„Šampionát odstartoval v rámci soutěže 1000 mil československých jízdou pravidelnosti na uzavřené trati Pezinská Baba,“ připomněl za Autoklub ČR Bohumil Pácl. Co je to jízda pravidelnosti? Stará auta z různých dob, odlišných konstrukcí i výkonu nemohou závodit v rychlosti. Každá posádka tak soutěží s časomírou: snaží se měřený úsek projet dvakrát stejnou rychlostí; přesněji: s co nejshodnějšími časy (a podle rozdílu se pak počítá umístění posádky).

„Seriál pokračuje poslední srpnový pátek soutěží Bugatti GP Zlín,“ doplnil Pácl pozvánku k výletu pro milovníky motorismu, kteří ocení, když je průjezd vozu slyšet i cítit. Šampionát, v němž soutěží vozy vyrobené do roku 1939, pak bude završen mezi Zbraslaví a Jílovištěm o prvním zářijovém víkendu.

Podnět ke vniku soutěžního seriálu dal předloni Autoklub ČR, když po porovnávání výsledků napříč jednotlivými akcemi volali i pořadatelé tradičních veteránských soutěží. „Obnovujeme tradici; Autoklub organizoval věhlasných 1000 mil československých i Zbraslav–Jíloviště,“ uvedl prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček. „Šampionátem navazujeme na tento odkaz – a zároveň chceme podpořit současné pořadatele v jejich úsilí,“ poznamenal. Autoklub navíc nejen vystupuje v roli sportovní autority: snadno může zařídit i měření časů a vyhodnocení výsledků.