„Autobusy jsou výrazně levnější, jsme na třetině nákladů,“ uvedl Pavel Winter z Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK), podle kterého se ale bude dále diskutovat, zda je možné zachránit vlaky za cenu omezení autobusové dopravy.

Úspory nákladů na dopravu jsou podle něho nezbytné. „Středočeský kraj se skutečně potýká s finančními problémy ještě z dob covidu a teď přišla inflace, takže hledáme provozní úspory a řešení, která zajistí veřejnou dopravu, ale nějakým efektivnějším způsobem,“  poznamenal s tím, že IDSK hledá řešení, které by zlevnilo dopravu v regionu jak z hlediska železniční, tak autobusové dopravy. „Změny bychom pak projednali se zástupci obcí a  uskutečnily by se v červnu příštího roku,“ dodal Winter.

Posypová sůl. Ilustrační snímek.
Technické služby v Kralupech naskladnily stovky tun posypových materiálů

Příčinou aktuálních změn na trati Mělník-Mšeno-Mladá Boleslav je podle něho i nízká vytíženost v zimním období. Uznává, že omezení může být pro některé obyvatele obcí na trase komplikací, je ale přesvědčen, že pro jiné se stane naopak výhodou, neboť autobusy zastavují přímo v centrech obcí.

V úseku Mělník-Mšeno bude od soboty 5. listopadu v provozu linka 696, v úseku Mšeno-Katusice linka 728 a v úseku Katusice-Mladá Boleslav linka 712. V neděli večer pak pojede spoj linky 728 do Katusic, kde je však možno pro směr na Mladou Boleslav přestoupit na linku 731.

K omezením spojů došlo už v minulém roce. Zástupci obcí a měst ležících v blízkosti 130 let staré jednokolejky to chtěli zvrátit, spojili se a jednali v letošním roce s vedením kraje. Nyní to trochu komplikují nedávné  komunální volby, kdy se na radnice dostali noví lidé a se situací se seznamují.

Tomáš Martinec, ODS.
Mělnický starosta: Technické služby prodat nechceme, je to dezinformace

Nový mělnický radní pro dopravu Jindřich Špergl (TOP 09) je připraven situaci řešit. „ Máme v plánu sejít se i se zástupci ostatních obcí a zjistit od kraje přesné informace a možnosti, jak trasu zachránit,“ uvedl Špergl pro Deník.

Za poloprázdnými vlaky mohou být podle některých názorů i špatně načasované spoje, které by v případě úpravy mohly přispět k návratu pasažérů.