VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové vlaky, více spojů, lepší přestupování. Přichází nový jízdní řád

Střední Čechy – Vlaků bude ve středních Čechách i v Praze jezdit podstatně víc než dosud – a to s podstatně lepší návazností. S tímhle slibem předstoupili v pondělí před novináře regionální obchodní ředitel Českých drah Jakub Goliáš a šéfové společností, které se koordinaci dopravy věnují: ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka a ředitel pražského Ropidu Petr Tomčík.

5.12.2017
SDÍLEJ:

Nové jízdní řády Českých drah, které budou platit od neděle, představili v pondělí na tiskové konferenci v Praze ředitel pražské organizace Ropid Petr Tomčík, ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Petr Tomčík a regionální obchodní ředitelFoto: Deník / Holakovský Milan

Společně představili změny, které již od neděle přinese platnost nových jízdních řádů. Pro cestující jde o příznivé sdělení: již od 10. prosince vyjedou zcela nové vlaky. Takové, které vylepší spojení mezi různými středočeskými oblastmi, ale především zlepší jak cestování z regionu do metropole, tak i naopak – včetně nočních návratů Středočechů, kteří do Prahy vyrážejí za kulturou (či cest flamendrů, kteří si do hlavního města zajeli za zábavou).

Víkendový rozjezd v půl třetí

Novinka, která dostala označení „noční víkendový rozjezd“, představuje jednu z nejviditelnějších změn. Klíčovým časem je půl třetí ráno, kdy se o víkendových nocích, o sobotách i nedělích, budou z pražského hlavního nádraží rozjíždět vlaky do všech zásadních směrů: na Kladno, do Kolína přes Nymburk i Český Brod, do Berouna, Benešova, do Kralup nad Vltavou i do Mělníka. Ano, spousta lidí tuhle novinku nejspíš neocení – je to čas, kdy jsou pravidelně v kanafasu. Pro ty, kteří důvěrně znají překotné kvaltování, aby stihli poslední vlak odjíždějící půl hodiny po půlnoci, však tyto spoje mohou znamenat hotové požehnání.

Kratší intervaly, lepší přestup

Vítané mohou být také další změny zanesené do nového jízdního řádu. Na začátcích a koncích přepravních špiček i během večera se na lepší spojení mohou těšit zvláště pasažéři jezdící po tratích mezi Prahou a Kolínem, Nymburkem, Berounem a Benešovem, ale i na spojnici Poříčany–Nymburk. K novinkám patří více přímých vlaků z Prahy do Mělníka a ranní spěšný vlak z Mladé Boleslavi do Prahy; nově je zaveden také noční vlak na trase Praha–Rudná u Prahy–Beroun.

Zkracují se intervaly mezi vlaky na tratích Slaný–Kralupy nad Vltavou, Zadní Třebaň–Liteň a Praha–Vrané nad Vltavou–Čerčany i Praha–Vrané nad Vltavou–Dobříš. Linka Hostivice–Středokluky se prodlužuje, čímž se po 13 letech vrací pravidelný vlakový provoz do Tuchoměřic a Noutonic. „Přibývají také nové turistické spoje,“ upozornil Goliáš, že na co se mají těšit i víkendoví výletníci.

Krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO) ocenil, že se také podařilo zlepšit přestupní vazby. „Příkladem může být spojení z Kladna do Prahy přes Hostivici. Nově jsme upravili přípoje v Hostivici, aby osobní vlaky na Zličín, Smíchov a hlavní nádraží navazovaly na rychlíky a spěšné vlaky od Kladna,“ vysvětlil Petrtýl. Praktické dopady? Jízdy z Kladna na Smíchov se zrychlí – a vlastně se zlepší přestupy z Hostivice na všechny směry; včetně tratí do Rudné i Středokluk, stejně jako směrů na Kladno, Smíchov a Zličín i Dejvice a Veleslavín.

Změny zanesené do již vytištěných jízdních řádů považuje šéf IDSK Procházka za hotovou věc, i když vlastně ještě závisejí na úterním hlasování středočeských zastupitelů. Ti v rámci schvalování rozpočtu musí potvrdit navýšení objednávky veřejné dopravy o 4,4 procenta, což proti loňsku znamená vyšší náklady o 70 milionů korun. Celkem má kraj za objednané vlaky zaplatit 1,3 miliardy korun – přičemž České dráhy ve středních Čechách ujedou téměř 16 milionů kilometrů. Takzvaných vlakokilometrů, abychom byli přesní. A jsme-li už u té preciznosti: má jich být 15,984 milionu.

Středočeši byli první v republice

O tom, že krajští zastupitelé objednávku odsouhlasí v připraveném rozsahu, Procházka nepochybuje. Deníku řekl, že věc schválila rada kraje už dávno, dokonce již v dubnu – jako první z krajů v celé republice. „Měli jsme tak dostatek času vyladit s Českými drahami všechny detaily platnosti nového jízdního řádu,“ konstatoval.

Hlavní město Praha zvyšuje objednávku vlaků o 4,2 procenta – čili také navyšuje částku, kterou za to zaplatí. Pražské peníze už jsou přitom na cestě: tamější zastupitelé schválili příspěvek na provoz železnice ve výši 850 milionů korun již ve čtvrtek. Po Praze vlaky Českých drah ujedou přes pět milionů kilometrů. Opět v rámci přesnosti: 5,191.

„Pražské“ jízdenky v dalších oblastech

Právě od neděle se také rozšiřuje takzvaná integrace vlaků v oblasti Kolínska, Kutnohorska a Benešovska. Znamená to, že se pasažérům nabídne možnost využívat jízdní doklady Pražské integrované dopravy (PID), které cenu neurčují podle ujetých kilometrů, ale podle počtu překonaných pásem a podle doby strávené v dopravních prostředních (a to i různých dopravců; včetně přestupů mezi vlakem a autobusem). Díky možnosti využít předplatní jízdenky to může být výhodné zvláště pro pravidelné cestující. A pro držitele pražské Lítačky se cestování do hlavního města ještě dále zlevní. Zatím je doklady PID možné koupit jen někde; rozšíření této možnosti na všechny pokladny v regionu zůstává v jednání. Nově do systému PID přibývá 76 stanic a zastávek.

Právě předplatní kupony PID budou alespoň zpočátku asi využívány častěji. „Na zastávkách zatím ještě nejsou oznamovače jízdenek pro jednotlivou jízdu,“ připustil ředitel Procházka. S dodatkem, že věc je předmětem intenzivního řešení. „Pokud by chtěli cestující jet na jízdenku pro jednotlivou jízdu z regionu do Prahy, prodají jim je pokladní například v Kolíně, Kutné Hoře, Velimi, Pečkách, Olbramovicích, Sedlčanech nebo ve Velkém Oseku. U těchto jízdenek si tak může cestující přesně zvolit začátek jejich platnosti,“ doplnil Procházka.

Autor: Milan Holakovský

5.12.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Obsluha strojů 15 000 Kč

Obsluha ostatních zařízení na zpracování kovů OPERÁTOŘI VÝROBY - MANUÁLNÍ OPERACE. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 17500 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: OPERÁTOŘI VÝROBY-LISAŘI - Místo výkonu práce: Žebrák. Upřesňující informace: nástup možný ihned. Náplň práce: obsluha manuálního lisu, případně jiné manuální práce, kontrola a balení vyrobených komponent. Požadavky: manuální zručnost, pečlivost, spolehlivost. Nabízíme: odborné zaškolení na pracovišti, možnost zvyšování kvalifikace a kariérního růstu, příspěvek na dopravu do zaměstnání ve výši až 5.000 kč, k dispozici také autobusová svozová doprava, placené přesčasy, roční bonus za hospodářské výsledky společnosti, firemní akce, 5 týdnů dovolené, příspěvek na stravování. Kontakt: telefonicky (8:00-17:00hod), e-mailem.. Pracoviště: Muramoto manufacturing europe s.r.o., Skandinávská, č.p. 991, 267 53 Žebrák. Informace: Ivana Kovaříková, +420 774 536 801.

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 18 000 Kč

Prodavači smíšeného zboží VEDOUCÍ PRODEJNY. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: VEDOUCÍ PRODEJNY - Místo výkonu práce: Hředle. Upřesňující informace: nástup možný ihned, délka pracovního poměru dle dohody. Požadavky: ideálně vyučení v oboru, praxe v obchodu výhodou. Náplň práce: manipulace a zakládání zboží, práce v obslužném úseku, práce na pokladně. Zaměstnanecké výhody: stravenky v hodně 100 Kč, příspěvek na penzijní připojištění, pracovní volno 3 dny, půjčky pro zaměstnance, příspěvek na rekreaci a dětské tábory, příspěvek na masáže, odměny při životním a pracovním výročí, kvalitativní prémie, poukázky na nákup zboží, možnost pronájmu firemního bytu. Kontakt: telefonicky (Po-Pá, 6:00-14:30), e-mailem (zaslat životopis).. Pracoviště: Coop hořovice, družstvo - hředle, 267 51 Zdice. Informace: Milena Procházková, +420 311 548 729.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 22 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) ŘIDIČI. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 32000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: ŘIDIČI - místo výkonu: Loděnice. Náplň práce: řidič nákladních vozidel pro Prahu a Středočeský kraj. Požadavky: ŘP sk. B a C. Zaměstnanecké výhody: příspěvek na dopravu, ubytování. Kontakt: tel. (Po-Pá: 8:00-17:00 hod).. Pracoviště: Inos richter s.r.o. - loděnice, Pražská, č.p. 380, 267 12 Loděnice u Berouna. Informace: Jaroslav Vintr, +420 606 664 545.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 16 300 Kč

Skladníci, obsluha manipulačních vozíků MANIPULANTI DEPA. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 16300 kč, mzda max. 21000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MANIPULANTI DEPA - místo výkonu práce: Černín náplň práce: nakládka, vykládka, příprava expedice, zásobování jednotlivých pracovišť, spolupráce v týmu skladníků, Požadavky: zkušenosti s VZV výhodou, popř. zaškolení, na průkaz VZV bude zajištěno , Firma nabízí: dotované obědy, dopravu, odměny, možnost profesního růstu, Kontakt: osobně (Po-Pá 9:00-15:00), telefonicky, e-mailem.. Pracoviště: Vps logistics, s.r.o., 267 51 Zdice. Informace: Ilona Pavlisková, +420 725 930 049.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Opilý řidič srazil cyklistu, za volantem ho vystřídala manželka. Také pila

Účastníci workcampu v Karlštejně prožijí devět dnů nedaleko slavného hradu Karla IV.

Karla IV. uctí jeho Karlštejn nočními hranými scénkami

Jízda po dálnici bez známky se prodražila o tisícovku

Střední Čechy – Častěji než našinci neplatí nyní za dálnici cizinci. Nasvědčují tomu alespoň poznatky ústeckých celníků, kteří prověřují dálniční známky i v části středních Čech: kontrolují dálnici D8 od Petrovic až po Prahu.

Plavci Berouna uspěli na Letním mistrovství ČR

Beroun - Berounští plavci trávili první prázdninové dny na vrcholné soutěži letní sezony v Praze - Podolí, kde se konalo 12.-15.července Letní mistrovství ČR dorostu a dospělých. Na závody se sjela celá plavecká špička z 84 oddílů se 472 závodníky z celé České republiky, aby se poprala o mistrovské tituly, a mohla si na poslední chvíli plnit limity do reprezentačních družstev a na Mistrovství Evropy dospělých.

Šílené podmínky. Berousek prodával tygry Vietnamcům kvůli čínské medicíně

Kauza "Tygří oko" už dostává konkrétní obrysy. Celníci ve spolupráci s policií a Českou inspekcí životního prostředí odhalili nelegální obchodování s chráněnými zvířaty. Obviněni jsou tři muži, jeden z nich je už ve vazbě. Podle všeho chovatel Ludvík Berousek prodával tygry do tržnice SAPA, aby je pak mohli Vietnamci prodávat na produkty čínské medicíny.

Větší hrozba, než nehody: to, co nosí lidé v hlavě

Střední Čechy – Očkování proti pneumokoku. Jedna z prvních otázek, s níž se setkává každý, kdo řeší přijetí někoho ze svých blízkých do domova seniorů či obdobného zařízení. Pro leckoho je to překvapení. O invazivním pneumokoku se moc neví.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT