VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Při jízdě na praseti si Jiří Antoš v mládí zlomil ruku. Teď dává radost tisícům

Milovice, Praha /FOTOGALERIE/ – Jako malý kluk jezdil o prázdninách na praseti. Až tak, že si zlomil ruku. Jako velký chlap dává zábavu tisícům dětí. Tisícům rodin. Jiří Antoš je otcem myšlenky zábavního rodinného Parku Mirakulum. A jeho majitelem. Léto jako kluk prožíval v bezstarostných lotrovinách, pak přišla doba podnikatelské euforie a nyní, v 57 letech, si dovolenou opět užívá. Ale postupně.

28.8.2017
SDÍLEJ:

Jiří Antoš, majitel zábavního rodinného parku Mirakulum v Milovicích na NymburskuFoto: Deník / Macek Jiří

„Bydlel jsem v Hostavicích, to je mezi pražským Černým mostem a Kyjemi. Já jsem vlastně až do svých patnácti let měl před barákem pasoucí se krávy,“ začíná vzpomínat Jiří Antoš, který většinu času prožívá mezi rodinami, které si přijely užívat volno do Mirakula. Velkého rodinného areálu mezi Nymburkem, Benátkami nad Jizerou a Lysou nad Labem.

Do puberty byl mladý Jirka klukem se vším všudy. Lotroviny, nezbednosti. Vše ale v okolí domu. „My měli kousek od baráku potok, rybník, statek, les. To bylo dětství, jak má být, nepotřebovali jsme cestování, moře. S kamarády jsem prožíval velmi kreativní dětství. Jezdili jsme na kravách, na praseti, kde jsem si zlomil ruku, vyráběli si různé kryty a taky ze stohů jsme vytahovali balíky slámy a dělali si bunkry. Já vím, bylo to nebezpečné, ale nám to připadalo jako hodně dobré. Rodiče o našich záměrech nevěděli, řekli jsme jim jen, že jsme u sousedů,“ usmívá se.

Na dětském táboře byl pan Jiří jen jednou, hned po skončení první třídy. Poprvé a naposledy. „Řekl jsem rodičům, že už nikdy. Neměl jsem zájem dělat všechno na pokyn. Na pokyn vstávat. Na pokyn na borůvky. Na pokyn na oběd. Nejsem typ člověka, který se rád podřizuje a tohle byla pro mne tragédie.“

Přišla puberta a jízdy na praseti vystřídal zájem o holky. Vyučil se truhlářem, následně vystudoval SUPŠ a při studiu trávil volný čas v Krkonoších u koní. Na vojně, kterou nazývá příjemnou pakárnou, prožil v Brně dva roky jako truhlář v leteckých opravnách.

Po vojně potkal lásku svého života. A oženil se. Léto znamenalo nejen práci, ale třeba i dovolenou v Jugoslávii. Prodával nábytek v pražském Domě bytové kultury, dělal truhláře v divadle Spejbla a Hurvínka. „Taky jsem pracoval u OPBH (Okresní podniky bytového hospodářství – pozn. autora), ale to hlavně kvůli tomu, že jsem si myslel, že se dostanu lehce k bytu.“

Těsně před revolucí začali s kamarády pod hlavičkou JZD (Jednotné zemědělské družstvo – pozn. autora) restaurovat starožitný nábytek. Začali podnikat. Dařilo se jim.

Přišla revoluce a v Jiřím Antošovi uzrálo přesvědčení, že se bude živit jako podnikatel. Nastala éra, která ho provází dodnes. Sedmnáct let vyráběl nábytek a v roce 2006 začal stavět dětská hřiště. To byl i základ pozdějšího megapodnikatelského projektu, který nese jméno Mirakulum. Sám si dokázal nejen navrhnout koncept, ale i vytvořit desítky atrakcí, které nyní dělají radost tisícům návštěvníků.

V dobách, kdy mu podnikatelský zápřah nedovolil prožít dovolenou s rodinou, to řešil jednoduše. Vzal manželku a děti a odvezl je do Chorvatska, a vrátil se. Za měsíc pro ně přijel. Mezitím pracoval a pracoval. Ty doby jsou ale pryč. „Už jsem pochopil, že odpočinek musí být. Jinak to nejde.“

V těchto dnech pobývá Jiří Antoš se šestnáctiletými dvojčaty a bezmála tříletým vnukem na dovolené v Chorvatsku. Těsně před odjezdem utrousil: „Našli jsme parádní místo s parádními lidmi. Tam jsem kdysi vozil manželku, teď si tam jezdím užívat i já. A odpočívat. Pravda, letos to bude s vnukem, na kterého se těším. Věřím, že se mi koleno, které bolí, spraví a že zapomenu chvíli na pracovní stres. Ten malý kluk mne snad zajistí, že budu mít jiné myšlenky,“ dodává Jiří Antoš, ale zároveň připouští, že mobilní telefon bude sledovat pořád. „Informace musím mít. V Mirakulu i ve své firmě sice mám skvělý tým, který je základ našeho úspěchu, ale mne to nedá, stejně budu vše sledovat. Já vím, že manželka by můj mobil nejraději zahodila do moře, ale snad mi ten můj workoholismus odpustí, až uvidí, jak blbnu na pláži s vnukem. Já se na tu dovolenou moc těším…“

Jiří Antoš
-  Majitel zábavního rodinného parku Mirakulum v Milovicích na Nymbursku
-  Vlastní firmu na výrobu dětských hřišť
-  vyučil se truhlářem
-  57 let, ženatý, 4 děti, dvě vnoučata, další na cestě 

Autor: Jiří Macek

28.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nejvysazovanější dřevinou byl buk lesní, na obrázku krytokořenné sazenice připravené k sadbě.
3

Výsadba listnáčů v Brdech podpoří zdraví lesa

Skládka odpadu. Ilustrační foto.

Kraj chystá setkání se starosty. Budou velkým tématem odpady?

K vážné nehodě se hasiči museli přímo prodírat

Střední Čechy – Těžká dopravní nehoda na Pražském okruhu u Jesenice nejenom zkomplikovala provoz na této dálniční komunikaci, ale také přinesla vážné problémy hasičům. Ve čtvrtek to připomněl Petr Svoboda z centrály středočeských hasičů, jenž současně upozornil na dlouhodobou potíž: zvláště na dálnicích se řidiči nechovají tak, jak by měli. Pokud dojde k maléru a oni přijíždějí ke koloně, postaví se tak, jak dorazili. A pěkně auto na auto, takže manévrovat je pak složité. 

KRÁTCE: Hořovičtí oslaví příchod adventu v předstihu

Berounsko - Přinášíme výběr krátkých zpráv z Berounska. 

Lékařka Marcela Gregůrková: Čínská medicína hledá cestu k rovnováváze

Beroun /ROZHOVOR/ - Západní a tradiční čínská medicína má stále více příznivců mezi lékaři i pacienty. Ti, co ji vyhledávají, věří, že pomůže najít potřebnou rovnováhu. Hořovická lékařka Marcela Gregůrková, která se jí už roky zabývá, říká, že západní a tradiční čínská medicína se mohou velmi dobře doplnit.  

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT