Peníze by měly posloužit například k zajištění jednotné prezentace zapojených organizací na webových stránkách nebo na sociálních sítích, v tisku i informačních brožurách a publikacích, konstatoval radní pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu Martin Draxler (ANO). „Díky tomu turista získá přehled o zajímavých místech a službách v jednotlivých regionech,“ konstatoval.
Finanční podporu kraj nabídl v rámci Programu na podporu rozvoje destinačních managementů Středočeského kraje pro rok 2019, připomněla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO). S tím, že kraj obdržel šest žádostí, jež všechny splňovaly stanovené podmínky. „Zkušenosti s prací destinačních managementů máme dobré,“ pochválila hejtmanka.
Ocenila, jak se destinačním managementům ve snaze o zlepšování služeb a zlepšování nabídky daří propojovat aktivity všech, kteří v oblasti cestovního ruchu působí: veřejných institucí, neziskových organizací i komerčních subjektů.
Navrhované dotace kraje pro destinační managementy
- Kraj blanických rytířů, z. s. – Rozvoj destinačního managementu Kraje blanických rytířů: 400 000 Kč
- Berounsko, z. s. – Zahájení marketingových aktivit destinační agentury Berounsko: 300 000 Kč
- Turistická oblast Kutnohorsko a Kolínsko z. s. – Vytvoření vizuální identity Turistické oblasti Kutnohorsko a Kolínsko: 300 000 Kč
- Sdružení Český ráj, z. s. – Rozvoj destinačního managementu a cestovního ruchu v turistické oblasti Český ráj: 200 000 Kč
- Toulava, o. p. s. – Toulava – srdce turistiky: 200 000 Kč
- Turistická oblast Mělnicko-Kokořínsko, z. s. – Turistická oblast Mělnicko-Kokořínsko se představuje: 50 000 Kč
Zdroj: Krajský úřad Středočeského kraje