Sdružení firem Raeder & Falge a Rekultivace Ústí vyhrálo soutěž na modernizaci železniční stanice Roztoky u Prahy. Správa železnic za ni zaplatí 203,8 milionů korun bez DPH. První tendr musela Správa železnic zrušit kvůli příliš vysoké ceně.

Do soutěže se přihlásila ještě společnost Edikt, která byla o půl milionu korun dražší. Správa železnic v soutěži neuvedla odhadovanou cenu, pouze maximální. Do té se obě společnosti těsně vešly.

Správa železnic vysoutěžila zakázku až napodruhé. První musela zrušit poté, co cena stoupla v soutěži téměř o polovinu v porovnání s cenou podle projektové dokumentace. Nejlevnější Strabag tehdy nabídl 225 milionů korun, odhad byl 154 milionů korun. I teď bude stavba výrazně dražší.

V Roztokách zůstane zachováno stávající ostrovní nástupiště, které projde rekonstrukcí a bude doplněno výtahem z nového podchodu. U první staniční koleje vznikne nové jednostranné ostrovní nástupiště přístupné schodištěm a výtahem z podchodu.

Podchod až k muzeu

Další nové vnější nástupiště se vybuduje přímo u výpravní budovy. V souvislosti s peronizací bude nutné provést úpravy konfigurace staničního kolejiště. Nový podchod nahradí současný, již nevyhovující, z roku 1983, a to ve stejné poloze. Podchod bude prodloužený až do areálu Středočeského muzea v Roztokách.

Stavba začne v únoru 2021, aby se stihla během jedné stavební sezóny. „Stavba je rozdělena do dvou hlavních stavebních postupů, které probíhají za dlouhodobé výluky. Vyloučena bude ve stanici vždy jen sudá, nebo lichá skupina kolejí,“ dodala mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Rekonstrukce části stanice výrazně ulehčí cestování nejen imobilním spoluobčanům, ale například i cestujícím s kočárky. Bezpečnost v železniční stanici posílí rozšířený kamerový systém. Cestujícím ulehčí přístup na nástupiště nový rozhlas či informační a orientační systém. Odpadne tak i nebezpečné dobíhání vlaku na poslední chvíli, kdy hrozí pád do kolejiště.

Podle dřívějších údajů Ropidu denně projde stanicí 2765 lidí, denně tu zastavuje až 70 vlaků.