Jeho mluvčí David Šíma v úterý informoval, že na „energo lince“, kterou kraj před měsícem po krachu firmy Bohemia Energy a dalších menších dodavatelů spustil na bezplatném čísle 800 710 710, aby zájemci zejména z řad seniorů mohli získat nezávislé rady, jak vzniklou situaci řešit a jak se vyhnout zbytečnému placení při automatickém přechodu na služby dodavatele poslední instance, už úředníci zodpověděli 579 dotazů. Vlastně to nejsou jen hovory; otázky lze také zasílat e-mailem na adresu ptejtese@kr-s.cz.
Odpovídat budou i nadále. „Vzhledem k tomu, že stále velké množství klientů nevyvinulo žádnou činnost směrem ke změně dodavatele, rozhodl se Středočeský kraj linku ponechat v provozu,“ konstatoval Šíma. Důvody upřesňuje hejtmanka Petra Pecková (STAN): „Máme informace z Energetického regulačního úřadu o tom, že stále přibližně čtvrtina klientů ze zhruba 900 tisíc napříč Českou republikou na vzniklou situaci nereagovala. Bohužel se ve velké míře může jednat o část seniorů či osamělých osob, kteří se v situaci neorientují a třeba ani netuší, že jsou v režimu dodavatele poslední instance.“

Právě na ně je nyní zaměřena informační kampaň Energetického regulačního úřadu – a leckteří se tak zřejmě teprve se zpožděním dozvědí, že to, o čem možná něco zaslechli v televizi, je i jejich problém. „Energo linka“ Středočeského kraje proto nadále bude k dispozici na čísle 800 710 710 každý všední den 8.00 do 16.00 hodin. Kdykoli se také lze ptát prostřednictvím zmiňované e-mailové adresy.
„Dotazy, se kterými se operátoři nejčastěji setkávají, se týkají zejména plateb. Konkrétně komu mají zaplatit či kam se mají zákazníci obrátit v případě, že nejsou schopni hradit předepsané zálohy – a dostali se tak do tíživé finanční situace,“ připomněl Šíma typické dotazy. Vcelku běžné jsou i otázky, jakým způsobem kontaktovat dodavatele, ke kterému lidé chtějí přejít. Objevují se však i netypické záležitosti. Specifické jsou podle Šímových slov dotazy typu „jak převést energie po zemřelém majiteli“ nebo „jak zajistit přepis občanů, kteří jsou doma v karanténě a nemají přístup k internetu“.