I tak se uživatel sociální sítě Jaroslav Zíka ohrazuje: „Bydlím na hranici středních a jižních Čech, přejedu na jih – a už je tam dávno posekáno podruhé.“ V rámci letní údržby však krajští silničáři neobjednávají jen kosení travních porostů nebo údržbu stromořadí kolem silnic. Prakticky nekončící jsou opravy výtluků, ve velkém rozsahu dochází na údržbu odvodňovacích systémů včetně mostů, propustků, dalších silničních objektů jako jsou třeba opěrné zdi.

Mluvčí středočeských silničářů Petra Kučerová dále upozorňuje na péči o dopravní značení, svislé i vodorovné, a další práce. „Desítky milionů korun utratíme každý rok třeba i za úklid odpadků,“ poznamenala. Z posledních dnů připomíná třeba práce mezi obcí Petrovice a vesnicí Kasanice na Kutnohorsku, kde došlo na seřezávání krajnic a hloubení příkopů či výspravy vozovky v úseku Mrchojedy–Samopše ve stejném okrese.

Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.

Jednotlivá cestmistrovství tyto práce zajišťují prostřednictvím smluvních firem. Tedy: zadávají zakázky; vlastní dělníky ani stroje typu „technických služeb“ krajská správa silnic nemá. V souvislosti s mimořádně intenzivní dopravou ve středních Čechách a nadměrným zatěžováním zdejších silnic provozem kamionů se středočeské silnice opotřebovávají mnohem rychleji než v jiných oblastech – a častější jsou také poškození dopravního značení nebo svodidel, směrových sloupků či zábradlí. Na tom se dlouhodobě shodují ředitelé krajských silničářů, nehledě na jejich odvolávání a nástupy, i středočeští politici bez ohledu na barvu stranického dresu.

Fotogalerie: Polomy u Mníšku pod Brdy

Běžná údržba silnic spravovaných Středočeským krajem stojí každoročně zhruba miliardu korun. V tom je však započteno i kompletní zlepšování sjízdnosti v zimním období. Některé práce je třeba zvládnout i neplánovaně, a to zejména v souvislosti s vlivy počasí. To se v poslední době stalo třeba v souvislosti s rozsáhlými polomy u Mníšku pod Brdy na Praze-západ. Tam byla silnice III/11624 nejprve uzavřena, poté zprůjezdněna s rychlostí omezenou na 30 km/h – a následně z bezpečnostních důvodů znovu uzavřena až do odvolání; do doby, než polomy, byť již odstraněné z vozovky, vytěží těžká technika.