Vyznívá tak alespoň jeho sdělení, jímž reagoval na společný dopis středočeské hejtmanky Jaroslavy Pokorné Jermanové a primátorky Prahy Adriany Krnáčové (obě ANO) poukazujících na to, že zpomalující opatření by se na území metropole a středních Čech mohla dotknout až 250 kilometrů tratí. Nejspíš by to citelně postihlo příměstskou železniční dopravu. A podle Jermanové by s případným zdržením pak musely počítat i jízdní řády autobusových spojů, které na vlaky navazují.

Na vlastní půdě se kraj představil v celé rozmanitosti – a rozhodně se mezi ostatními netratil.
Regiony kraj ukázaly jako atraktivní i aktivní region

Ministr však v odpovědi oba regiony ujišťuje, že situaci řeší. „Správa železniční dopravní cesty již učinila kroky potřebné ke změně finanční alokace pro jednotlivé správcovské jednotky,“ uvedl, což by z úředničiny snad bylo možno přeložit asi takto: pracoviště, která mají zajistit nejnaléhavější opravy, mohou počítat s penězi navíc. Zavedení pomalých jízd prý navíc zatím jisté – počítá se ještě s dalšími měřeními a jejich vyhodnocováním. Naopak jisté by být mělo, že jízdní řád pro příští rok, který bude platit od prosince, se zpomalováním nepočítá.

Ministr také poznamenal, že do budoucna se systém údržby kolejišť musí změnit: místo nynějšího řešení problémových stavů by mělo dojít k preventivní obnově železniční infrastruktury v pravidelných cyklech. S tím lze jistě souhlasit – nesnáze plynoucí ze zanedbaných tratí je však třeba řešit okamžitě.

Závěrečné řeči začaly v úterý u Krajského soudu v Praze v kauze údajných korupčních manipulací se zakázkami Středočeského kraje, kde mezi 11 obžalovanými nejviditelněji vyčnívá někdejší hejtman David Rath.
Sejměte obviněným pouta, vyzval Rath u soudu