VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

23.11.2017
SDÍLEJ:

Dráhy zkouší, zda se City Elefant osvědčí i na dálkových tratích.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

„V předběžném schvalovacím procesu byla orgány města a kraje skutečně odsouhlasena idea nákupu jednopodlažních jednotek, která vycházela z předběžných odhadů a propočtů,“ potvrdil mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Přestože několik let se mluví o tom, že omlazení má přijít v podobě jednopodlažních souprav typu RegioPanter, teď poprvé Ropid jako zástupce objednatele mluví i o dvoupodlažních soupravách.

Potřebnou kapacitu ukáže dopravní model

Názor Ropidu na takové soupravy se ale začal v posledních týdnech měnit. Podle Drápala bude součástí projektu i přesný dopravní model, který ukáže, jaká bude potřebná kapacita souprav u nejzatíženějších špičkových vlaků po dobu jejich životnosti.

„V návaznosti na výsledek dopravního modelu bude rozhodnuto i o počtu podlaží jednotky, neboť skutečně platí, že u jednopodlažní ho vlaku nelze reálně uvažovat o kapacitě vyšší než zhruba 600 míst k sezení,“ dodal Drápal. To je dnes kapacita dvou spojených City Elefantů. Do dvou spojených dvoupodlažních jednotek by se při běžné délce nástupišť v Praze o délce 200 metrů mohlo vejít až 800 sedících.

Rozhodovat mají i další vlastnosti, například zrychlení souprav či rychlost výměny cestujících. „Po obdržení výsledků dopravního modelu čekáme jednání s Českými drahami, aby byla zvolena pro naše potřeby nejvhodnější a dostatečně kapacitní vozidla, která zajistí nejefektivnější využití veřejných prostředků,“ dodal Drápal. České dráhy zatím změny v plánech u Ropidu nechtějí příliš komentovat.

„Je to věc hlavně objednatele a konceptu, který si zvolí,“ řekl člen představenstva Českých drah zodpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Rozhodovat se má i podle nového konceptu dopravy, který Ropid zvažuje. Podle něj by část příměstských vlaků byla spěšných a obsluhovaných dvoupatrovými vlaky, zatímco osobní by obsluhovaly jednopodlažní soupravy.

Motorové cityelefant začínají zastarávat

Příměstská doprava v okolí Prahy patří mezi nejrychleji rostoucí segment Českých drah, dopravce se ale dostává už na hranu kapacity, navíc jednotky CityElefant už začínají zastarávat.

Z provozu navíc vypadnou kapacitní „žabotlamy“, které dopravce používá jako náhradu, a modernizace patrových vozů Bmto nepatří k příliš povedeným. Jako první by se vylepšení měli dočkat cestující na trase Praha Kladno, kde už výrobci podali i nabídky v soutěži na nové motorové vozy.

Autor: Jan Sůra

23.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Obsluha strojů 13 400 Kč

Obsluha strojů na výrobu pečiva, čokolády a cukrovinek OBSLUHA STROJŮ NA VÝROBU PEČIVA A CUKROVINEK. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Noční provoz, úvazek: . Mzda min. 13400 kč. Volných pracovních míst: 8. Poznámka: OBSLUHA STROJŮ NA VÝROBU PEČIVA A CUKROVINEK - Místo výkonu práce: Beroun. Upřesňující informace: nástup možný ihned, pouze noční směna. Požadavky: zdravotní průkaz. Zaměstnanecké výhody: prémiové ohodnocení, stravenky. Kontakt: e-mailem.. Pracoviště: Pac hořovice s.r.o. - beroun 1, Na Ostrově, č.p. 274, 266 01 Beroun 1. Informace: Dana Mrkáčková, +420 311 548 627.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební a provozní elektrikáři 25 000 Kč

Stavební a provozní elektrikáři ELEKTRIKÁŘI - montáž kogeneračních jednotek. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: ELEKTRIKÁŘI - montáž kogeneračních jednotek. Místo výkonu práce: Hořovice. Nástup možný ihned. Náplň práce: montáž/stavba kogeneračních jednotek, základní elektromontážní práce, zapojování elektrorozvaděčů, včetně provádění kontroly zapojení elektroinstalace. Požadavky: výuční list v oboru elektikář, případně elektomechanik; osvědčení/vyhláška č. 50/1978 Sb. (min. § 5), schopnost pracovat podle výkresové a technologické dokumentace, manuální zručnost, spolehlivost, zodpovědnost a samostatnost, zkušenosti v provádění elektrorozvodů (ovládacích i silových) výhodou. Zaměstnanecké výhody: stravenky ve výši 100 kč, dovolená navíc, 3 dny zdravotního volna, bonus za neabsenci. Kontakt: e-mailem, telefonicky (7:00-15:30 hod.).. Pracoviště: Tedom a.s. - hořovice, Masarykova, č.p. 1436, 268 01 Hořovice. Informace: Luboš Kučera, +420 953 311 004.

Výroba - Výroba Seřizovači 26 000 Kč

Seřizovači a obsluha konvenčních soustruhů SOUSTRUŽNÍCI. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: SOUSTRUŽNÍCI - místo výkonu: Zdice. Upřesňující informace: nástup možný ihned, vhodné také pro OZZ. Požadavky: zkušenost práce na konvenčním soustruhu výhodou, znalost a schopnost čtení výkresové dokumentace, ochota učit se novým věcem. Zaměstanecké výhody: firemní benefity, nadstandardní mzdové ohodnocení za úkolovou práci. Kontakt: osobně či tel.. Pracoviště: Jaroslav vožeh - zdice, Farčina, č.p. 971, 267 51 Zdice. Informace: Jaroslav Vožeh, +420 731 187 456.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič vysokozdvižných vozíků 18 000 Kč

Řidiči vysokozdvižných vozíků ŘIDIČ/KA VZV. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ŘIDIČ/KA VZV - Místo výkonu práce: Zdice. Upřesňující informace: nástup možný ihned. Kontakt: telefonicky (7:00-15:00), e-mailem.. Pracoviště: Pila pokorný, s.r.o. - zdice, Čs. armády, č.p. 664, 267 51 Zdice. Informace: Ivana Matějková, +420 602 361 562.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Koupání, ilustrační foto.

Venkovnímu koupání přeje nejen počasí, ale i kvalita vody

Spalničky. Ilustrační foto.
5

Spalničky nedávají pokoj, onemocněl mladistvý

AKTUALIZOVÁNO

Ředitel středočeské záchranky složil funkci. Aby byl klid

Střední Čechy – Odcházím, i když jsem nevinen – je ale třeba, aby středočeští záchranáři měli klid na svou práci. Tak lze shrnout postoj dlouholetého ředitele Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje Martina Houdka, který v pátek rezignoval na svou funkci.

Záchranáři umějí poradit, jak se lze léčit doma

Střední Čechy – Zajistit okamžitou pomoc kvalifikovaných zdravotníků – ale také poradit, jak postupovat v případě, že zdravotní obtíže nejsou tak závažné, aby byl potřebný okamžitý výjezd sanitky. Obojí dokáže operační středisko středočeských záchranářů.

Extrémní obscénnosti v Trutnově a postsovětský násilník v Brně: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čtvrtek 19. července 2018.

Zabít, naporcovat, prodat. Čínská medicína si žádala tygry

/VIDEO/ Češi jako první v Evropě rozkryli část nelegálního obchodu s chráněnými zvířaty kvůli čínské medicíně. Do případu byl spolu s Vietnamci zapleten chovatel Ludvík Berousek. Tým vyšetřovatelů vedl bývalý elitní detektiv Robert Šlachta.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT