VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

23.11.2017
SDÍLEJ:

Dráhy zkouší, zda se City Elefant osvědčí i na dálkových tratích.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

„V předběžném schvalovacím procesu byla orgány města a kraje skutečně odsouhlasena idea nákupu jednopodlažních jednotek, která vycházela z předběžných odhadů a propočtů,“ potvrdil mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Přestože několik let se mluví o tom, že omlazení má přijít v podobě jednopodlažních souprav typu RegioPanter, teď poprvé Ropid jako zástupce objednatele mluví i o dvoupodlažních soupravách.

Potřebnou kapacitu ukáže dopravní model

Názor Ropidu na takové soupravy se ale začal v posledních týdnech měnit. Podle Drápala bude součástí projektu i přesný dopravní model, který ukáže, jaká bude potřebná kapacita souprav u nejzatíženějších špičkových vlaků po dobu jejich životnosti.

„V návaznosti na výsledek dopravního modelu bude rozhodnuto i o počtu podlaží jednotky, neboť skutečně platí, že u jednopodlažní ho vlaku nelze reálně uvažovat o kapacitě vyšší než zhruba 600 míst k sezení,“ dodal Drápal. To je dnes kapacita dvou spojených City Elefantů. Do dvou spojených dvoupodlažních jednotek by se při běžné délce nástupišť v Praze o délce 200 metrů mohlo vejít až 800 sedících.

Rozhodovat mají i další vlastnosti, například zrychlení souprav či rychlost výměny cestujících. „Po obdržení výsledků dopravního modelu čekáme jednání s Českými drahami, aby byla zvolena pro naše potřeby nejvhodnější a dostatečně kapacitní vozidla, která zajistí nejefektivnější využití veřejných prostředků,“ dodal Drápal. České dráhy zatím změny v plánech u Ropidu nechtějí příliš komentovat.

„Je to věc hlavně objednatele a konceptu, který si zvolí,“ řekl člen představenstva Českých drah zodpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Rozhodovat se má i podle nového konceptu dopravy, který Ropid zvažuje. Podle něj by část příměstských vlaků byla spěšných a obsluhovaných dvoupatrovými vlaky, zatímco osobní by obsluhovaly jednopodlažní soupravy.

Motorové cityelefant začínají zastarávat

Příměstská doprava v okolí Prahy patří mezi nejrychleji rostoucí segment Českých drah, dopravce se ale dostává už na hranu kapacity, navíc jednotky CityElefant už začínají zastarávat.

Z provozu navíc vypadnou kapacitní „žabotlamy“, které dopravce používá jako náhradu, a modernizace patrových vozů Bmto nepatří k příliš povedeným. Jako první by se vylepšení měli dočkat cestující na trase Praha Kladno, kde už výrobci podali i nabídky v soutěži na nové motorové vozy.

Autor: Jan Sůra

23.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Manipulační dělníci ve výrobě 16 500 Kč Manipulační dělníci ve výrobě MANIPULAČNÍ DĚLNÍCI - BALENÍ VÝROBKŮ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16500 kč, mzda max. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MANIPULAČNÍ DĚLNÍCI - BALENÍ VÝROBKŮ - Místo výkonu práce: Otročiněves. Nástup možný ihned. Náplň práce: ruční balení výrobků, manipulace s výrobky při expedici, označování zabalených výrobků, evidence výrobků při expedici. Doplňující informace: pracovní poměr možno prodloužit, mzda se zohledňuje dle vzdělání a praxe. Zaměstnanecké výhody: příspěvek na penzijní připojištění 3% z VZSP, příspěvek na stravování. Náborový příspěvek ve výši 10000 Kč. Kontakt: telefonicky (6:00-14:00 hod.), e-mailem, osobně (Otročiněvsi 119, termín je nutné domluvit telefonicky).. Pracoviště: Savea spol. s r.o., 267 03 Hudlice. Informace: Věra Kostečková, +420 311 693 972,732 716 022. Kultura a sport - Kultura a sport Návrháři (grafici) reklamní, 25 000 Kč Návrháři (grafici) reklamní, komerční, propagační GRAFICI. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: GRAFICI - Místo výkonu práce: Králův Dvůr. Doplňující informace: nástup možný ihned, pracovní poměr na dobu neurčitou. Požadavky: znalost práce v grafických programech, samostatnost a tvůrčí přístup. Zaměstnanecké výhody: možnost růstu a vzdělání, firemní bonusový systém. Kontakt: osobně (Průmyslová č.p. 394, Králův Dvůr), e-mailem, telefonicky.. Pracoviště: Alsap s.r.o. - králův dvůr, Průmyslová, č.p. 394, 267 01 Králův Dvůr u Berouna. Informace: Stanislav Štamberg, +420 733 746 997. Výroba - Výroba Obsluha strojů 16 000 Kč Obsluha strojů na balení, plnění a etiketování PROVOZNÍ DĚLNÍCI VÝROBY. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 29. Poznámka: PROVOZNÍ DĚLNÍCI VÝROBY - místo výkonu práce: Tovární 340, 267 12 Loděnice, výhody - dotované závodní stravování. Pracoviště: Gz production, s.r.o., Tovární, č.p. 340, 267 12 Loděnice u Berouna. Informace: Iveta Bodnarová, +420 311 673 311 9. Výroba - Výroba Obsluha strojů 13 000 Kč Obsluha strojů na balení, plnění a etiketování PROVOZNÍ DĚLNÍCI - OPERÁTOŘI LINKY. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 13000 kč. Volných pracovních míst: 18. Poznámka: PROVOZNÍ DĚLNÍCI - OPERÁTOŘI LINKY - Místo výkonu práce: Loděnice u Berouna. Zaměstnanecké výhody: výkonnostní odměny, podniková ubytovna, dotované stravování. Kontakt: telefonicky (9:00-15:00 hod.).. Pracoviště: Gz media, a.s., Tovární, č.p. 340, 267 12 Loděnice u Berouna. Informace: Iveta Bodnarová, +420 311 673 319.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První republika na zámku. Bučovičtí uspořádali kloboukové odpoledne ve stylu dvacátých a třicátých let.

Jak jsme se změnili: Češi, Moravané a Slezané 1918-2018

Ilustrační foto

Králův Dvůr začne stavět obchvat města

Napadení záchranářů není vzácné. Útočníci je někdy i pokousají

Střední Čechy - Snaží se chránit lidské životy, ale nedá se říct, že by jim to někdy jejich okolí usnadňovalo. Napadení záchranářů není ničím výjimečným, vysvětluje jejich mluvčí Petra Effenbergerová. Hlášená napadení letos byla čtyři, s agresivitou pacientů se ale záchranáři setkávají prakticky denodenně.

Rvačka před bowlingem a velká oprava lipenského expresu: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 22. října 2018.

ANKETA: Kteří hokejisté by teď hráli za Československo?

Zahrajte si na hokejového trenéra. Deník v souvislosti se stoletým výročím vzniku Československa připravil mimořádnou anketu. Jak by nyní vypadal společný tým, který by tvořili hráči obou zemí? 

ANKETA: Kteří fotbalisté by teď hráli za Československo?

Zahrajte si na fotbalového trenéra. Deník v souvislosti se stoletým výročím vzniku Československa připravil mimořádnou anketu. Jak by nyní vypadal společný tým, který by tvořili hráči obou zemí? 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT