Nešlo ale o rychlost. „Kontrolní akce byla zaměřena především na kontrolu elektronických dálničních kuponů a na kontrolu dodržování hmotnostních limitů dodávkových či nákladních vozidel a jejich souprav. V rámci pátrání po zboží uniklém celnímu dohledu byl nasazen i psovod se psem vycvičeným na vyhledávání tabákových výrobků,“ vypočetla Matějková, co celníky zajímalo: vozidla, jejich náklad – a zaplacení dálničních poplatků. S upřesněním míst, která si hlídky vybraly: 10. a 28. června to byl 52. kilometr dálnice D1 – a 21. června Pražský okruh D0.

Problémů během těchto tří dnů zaznamenali celníci přes sto – a jejich řešení přineslo zmiňovaných více než 300 tisíc. Nemusí jít o částku konečnou, jestliže se 11 případů ještě bude řešit ve správním řízení. „Smutným rekordmanem byl řidič vozidla přetíženého o 80,6 procenta povolené hmotnosti,“ poznamenala Matějková. S upozorněním, že v podobných případech nedochází pouze k ničení vozovek: hrozí bezprostřední nebezpečí. „Vozidlo se stává technicky nezpůsobilé, snížená účinnost brzd u takto přetížených vozidel je bezpečnostním rizikem pro další účastníky provozu,“ varovala Matějková.

Připomněla dále, že policistům celníci předali dva šoféry bez řidičáků – a také jednu osobu, po níž bylo vyhlášeno mezinárodní pátrání. „V průběhu kontrolní akce byly také od řidičů vymáhány dlužné částky za nedoplatky,“ doplnila, že když už celníci zastaví řidiče ke kontrole, rovnou také prověřují, zda něco nedluží státu. Výsledky kontrol porušování hmotnostních limitů nabízejí podle mluvčí jednoznačný závěr: je na místě v nich pokračovat.