Novinky se vztahují i na zastávky. Pro první školní spoj na lince číslo 617 byla v pracovních dnech zřízena zastávka Velvary, škola. Na samém okraji metropole je nově zřízena obousměrná zastávka Vinořský zámek. Na znamení v ní mohou stavět autobusy pěti linek zajišťujících spojení hlavního města s Brandýsem nad Labem-Starou Boleslaví, Jenštejnem a Přezleticemi: 375, 376, 378, 396 i noční 953.

Plány na letošní rok počítají s tím, že do oblastí s režimem PID budou začleněny další středočeské regiony: chystá se pokračování integrace na Nymbursku, Mělnicku, a Benešovsku. Pozornost se zaměří také na oblasti Slánska, Berounska a Příbramska; tam by již v únoru měly jízdní doklady PID začít platit pro cestování do podstatně většího počtu stanic i zastávek. Nádražní pokladny by už také měly být schopny plošně nabízet papírové jízdenky PID pro jednotlivé jízdy (což je dosud spíše výjimkou než pravidlem).

Integrovaná doprava nejenom lépe sleduje návaznost veřejné dopravy odlišných typů i provozovatelů, ale především umožňuje přestupovat s jednou jízdenku mezi různými autobusy i vlaky. A pokračovat s ní po příjezdu do Prahy třebas i v jízdě metrem nebo tramvají. Účtování podle „pražských“ pravidel (tedy nikoli podle ujeté vzdálenosti, ale podle času stráveného na cestě v kombinaci s počtem překonaných pásem) může pro mnohé pasažéry znamenat zlevnění jízdného – a v případě pravidelného cestování také nabízí lepší možnosti využití předplatních kuponů. 

Významnější rozšiřování počtu spojů zřejmě na pořadu dne nebude – jakkoli by dřívější optimistická prohlášení mohla k takovému očekávání opravňovat – přičemž chronický nedostatek řidičů se v tomto případě jeví jako daleko větší problém nežli peníze.

Integrace regionů do Pražské integrované dopravy v roce 2017:
- Byšicko a Velvarsko – 10. prosince 
- Vlaky na Kolínsku, Kutnohorsku a Benešovsku – 10. prosince
- Kouřimsko – 11. listopadu
- Vlaky na Mladoboleslavsku – 1. října
- Kladensko – 26. srpna (s kolapsem dopravy na přelomu srpna a září kvůli nedostatku řidičů)
- Neveklovsko a Sedlčansko – 1. dubna
- Nymbursko – 26. března
- Podřipsko včetně Mělnicka – 3. ledna
Údaje Ropidu (Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy) hovoří o tom, že celkem se systém PID loni rozšířil o 52 regionálních autobusových a 22 vlakových linek (včetně osmi tratí s provozem rychlíků). V rámci Středočeského kraje přibylo do systému PID 130 obcí a měst obsluhovaných autobusy – a jízdenky PID jsou nově uznávány ve 155 železničních stanicích a zastávkách.