Pří více než třech stovkách červencových kontrol středočeští celníci odhalili 275 pochybení. Většinu vyřešily pokuty uložené na místě, jež dosáhly celkové výše 306 tisíc korun; 12 případů celníci postoupili do správního řízení. „Nejčastějším porušením právních předpisů v oblasti časového zpoplatnění byla absence platného dálničního kuponu, či nevylepení tohoto kuponu na čelním skle vozidla,“ uvedla Matějová, že problémy se týkaly zejména dálničních známek.

Pokud jde o elektronické mýtné, vedle neuhrazeného mýta celníci řešili také špatné nastavení palubních jednotek. Hlavně od zahraničních řidičů vybrali kauce ve výši 155 tisíc korun.

Přílet vojenského speciálu Airbus A319, jehož paluba znamenala pro čtrnáct uprchlíků cestu zpět do ČR a dále do vězení.
VIDEO: Čtrnáct vězňů dopravil za mříže armádní speciál

Při kontrolách placení za užívání dálnic se středočeští celníci tradičně zaměřovali především na D0 čili Pražský okruh a D1. Zjištění, že přibývá odhalených aut bez dálniční známky, je však vede i k intenzivnějším kontrolám na D4, D5, D6 a D7. Na středočeské dálnice nicméně při kontrolách mohou zajíždět i celníci z jiných krajů. Zaplacení pokuty přitom neznamená možnost pokračovat v jízdě. Buď si řidič ještě musí známku dokoupit – nebo dálnici opustí na nejbližším sjezdu.

V rámci dohledu na placení elektronického mýta mají celníci od počátku letošního roku novou povinnost. Jde kontrolování silnic číslo 3 na Tábor, 12 na Kolín a 38 směrem na Čáslav, připomněla Matějková. „I zde počty zjištěných porušení mají stoupající tendenci,“ poznamenala.

Filip Bušina u Krajského soudu v Praze v roce 2014.
Bývalý Rathův poradce má jít za krácení daní na 6 let do vězení