K aktuálnímu případu: poškozený si na internetu objednal ohřívač vody za částku zhruba 7 tisíc korun. „Zboží zaplatil předem, převodem z účtu a od prodávajícího obdržel e-mailem informaci, že zboží bude expedováno do 25 hodin od připsání platby na účet,“ popsala událost Marcela Pučelíková.

Zboží však nepřišlo. Když se nakupující snažil znovu firmu kontaktovat, e-maily se vracely jako nedoručitelné. „Následně poškozený zjistil, že internetová stránka firmy již neexistuje,“ řekla mluvčí berounských policistů.

Lidem tedy policisté radí: nejprve si ověřte věrohodnost prodávajícího a nepodléhejte vidině levnějšího zboží, neposílejte platbu předem, než zboží dostanete. „Buďte obezřetní i v případech, kdy prodávající žádá poslání platby na zahraniční účet,“ dodala Marcela Pučelíková.