Podle Havlíčka je tak jednou z variant postavit aspoň kousíček dálnice D11 od hranic k Trutnovu. Aby se však stavby daly do pohybu, potřebuje ministr nový zákon o liniových stavbách a nový stavební zákon.
Druhý jmenovaný je ale v ohrožení. Tvrdí to aspoň Hospodářská komora ČR, která se podílela na expertize zákona podle zadání vlády.
Hrozí, že problémy zůstanou
Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO) ve snaze zajistit zákonu podporu u samospráv ustoupila od původního návrhu, aby se stavební řízení více centralizovalo. Podle prezidenta Hospodářské komory ČR Vladimíra Dlouhého ale tyto ústupky znamenají, že se v reálu nepovede zavést největší novinku, kterou má zákon přinést: systém 1 úřad – 1 řízení – 1 razítko. A to vše podpořit lhůtou jeden až dva měsíce, do kdy se úřady musejí dohodnout.
Dnes je totiž nutné sehnat na jedno povolení v průměru 48 různých razítek a lhůty jsou mnohaměsíční. „Hrozí, že všechny problémy stávajícího neutěšeného, krizového stavu českého stavebního práva zůstanou zachovány,“ tvrdí Dlouhý. Včera oznámil, že se komora na přípravách zákona už dále nebude podílet.