České dráhy plánují v novém jízdním řádu vypravovat denně v průměru 6783 spojů osobní dopravy, z toho bude denně v průměru 478 dálkových vlaků. Vlaky ujedou během nového jízdního řádu přibližně 118 milionů kilometrů. Dráhy vedle vnitrostátních spojů v rámci nového jízdního řádu budou jezdit také do Německa, Polska, na Slovensko, do Maďarska, Rakouska a do Švýcarska.

Firma spolu s novým jízdním řádem nasadí desítky nových vlaků. Hlavní novinkou budou vlaky InterJet, které budou jezdit na linkách z Prahy do Chebu.

Vlak Českých drah
Ani na koridoru si lidé z vlaku nezavolají. Operátoři i stát mají ale nový plán

Další nové vlaky dopravce vypraví na severní Moravě či v západních Čechách. Dopravce také od příštího roku tradičně navýší ceny jízdného, a to v průměru o 3,2 procenta. Dráhy zohledňují inflaci do svých tarifů každoročně.

Největší změnou v jízdním řádu RegioJetu je vstup na linku R23 Ústí nad Labem-Mělník-Nymburk-Kolín. Dopravce zde po úspěchu v soutěži ministerstva dopravy nahradí České dráhy. Denně bude RegioJet na trati vypravovat celkem 16 spojů, osm v každém směru. Další změny se týkají dálkových spojů mezi Prahou a Brnem, které ode dneška budou zastavovat také ve stanicích Havlíčkův Brod, Žďár nad Sázavou a Kolín.

Bez velkých změn

Leo Express zachoval svých 16 spojů, dva zpáteční spoje na Slovensko a také víkendové spojení do Krakova. Podle mluvčího Emila Sedlaříka se dopravce snažil i přes plánované výlukové práce zachovat také co nejpodobnější jízdní časy svých dálkových vlaků. Bez velkých změn by měl pokračovat i provoz vlaků Arrivy a dalších dopravců.

Přetrasování dálkových spojů přes Vysočinu je spojeno s omezenou kapacitou hlavního koridoru přes Pardubice a Českou Třebovou kvůli stávajícím výlukám a nově roční výlukou mezi Brnem a Blanskem
Rok po jedné trati mezi Prahou a Brnem? Správa železnic brzdí obavy z kolapsu

Dopravce se vymění i v některých regionálních tratích. Změny čekají cestující například na Českolipsku, kde na trati z Mladé Boleslavi přes Českou Lípu do Rumburku budou místo Českých drah jezdit vlaky Trilex německé společnosti Die Länderbahn.

Cestující budou moci druhým rokem také využívat jednotné jízdné na železnici. Stejně jako u Českých drah se jejich cena navýší o inflačních 3,2 procenta.