Stará a poničené okna, fasády, dosluhující obklady a dlažba, nekomfortní toalety. Takový je v současné době pohled na berounskou výpravní budovu, kterou tvoří komplex tří vzájemně propojených objektů. To by se mělo ale během dvou let k nepoznání změnit. Berounské nádraží je jedním z nejvytíženějších ve Středočeském kraji, denně tudy projde zhruba 5 550 cestujících.

„S rekonstrukcí počítáme mnoho let, s touto vizí jsme také přestěhovali autobusové nádraží k vlakovému. Teď zde navíc začínáme stavět cyklověž. Vlaková stanice je jedna z ošklivých budov ve městě, defakto všechny ostatní se nám podařilo opravit a jsou krásné,“ sdělila s úsměvem ve tváři starostka města Soňa Chalupová ministru dopravy Karlu Havlíčkovi a řediteli Správy železnic Jiřímu Svobodovi. „Jsem ráda, že vše konečně začalo. Pokud se nám to nebude líbit, prožila jsem posledních čtyřicet let na stavbě, tak se určitě budeme bránit a nedáme se,“ dodala starostka města.

V odjezdové hale dojde k větším dispozičním změnám, přemístění pokladen a vzniku dalších komerčních prostor. Rekonstrukce bude zahrnovat novou fasádu a zateplení, střechu, výměnu oken a dveří a úpravu povrchů stěn, stropů i podlah.

„V celém komplexu se vybudují i nové rozvody, kanalizace, voda, topení a elektroinstalace. Nově bude objekt vybaven systémem chlazení a výměny vzduchu. Stavební práce se dotknou i podzemních podlaží, kde se provede nová hydroizolace stěn pod úrovní terénu, sanace sklepních prostor i odstranění vlhkosti,“ připomněla Pistoriusová a doplnila, že projekt zahrnuje i rozšíření informačního a kamerového systému. Práce budou probíhat po etapách, odjezdová hala bude cestujícím k dispozici po celou dobu prací, pouze v omezeném režimu.

„Zahájení rekonstrukce nádražní budovy v Berouně je dalším příkladem rozsáhlých investic, které směřují v posledních letech na železnici. V současné době se jenom ve Středočeském kraji realizují rekonstrukce výpravních budov za 374,4 milionů korun. Největší je právě Beroun za 288 milionů korun, práce probíhají i v Mnichově Hradišti, Křivoklátu a Lysé nad Labem,“ sdělil ministr dopravy Karel Havlíček.

„Berounské nádraží si rekonstrukci zaslouží už jenom z pohledu své vytíženosti. Na úrovni Středočeského kraje jde o druhou nejfrekventovanější stanici, denně ji využije zhruba šest tisíc cestujících. Chceme jim přinést odpovídající komfort a celý objekt významně oživit,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.