Plzeňská silnice v Berouně bude po dokončení rekonstrukce užší než dříve. Redakci Berounského deníku zkontaktoval čtenář s dotazem, proč se město odhodlalo k razantní úpravě hlavní berounské komunikace. „V Berouně dochází k rekonstrukci hlavní ulice a zároveň k jejímu výraznému zúžení. Zajímalo by mě, proč. Co bude v pásu, kudy dříve silnice vedla? Postaví se tam parkoviště?“ ptá se Zdeněk Jonáš z Berouna.

Omezení komunikace je záměrné. „Zpomalí se tím provoz. Komunikace v centru města se zužují ve světě všude. Nepředpokládáme, že tu budou jezdit kamiony, takže šířka je dostatečná. Na jeden pruh mají být tři metry, takže sedm metrů jsou na silnici dostatečné parametry i s rezervou. Osobní auto měří asi sto osmdesát pět centimetrů, problém by v tom neměl být,“ vysvětluje vedoucí Odboru dopravy Městského úřadu v Berouně Miroslav Jerling.

Silnice ustoupí nové cyklostezce

Podle něj má zúžení komunikace ještě jeden důvod. Po pravé straně vozovky ve směru na Králův Dvůr totiž vznikne prostor pro cyklostezku. „Chceme odlehčit dopravě v centru. Umožníme lidem, aby mohli do města jezdit i na kole. Zatím bude stezka jen v rekonstruované části ulice, ale až se bude opravovat i další úsek směrem ke Královu Dvoru, cyklostezka bude pokračovat i tam,“ říká Jerling.

V Plzeňské ulici bude i parkoviště

Parkovacích míst podél nově opravené silnice podle Miroslava Jerlinga neubude. „Určitě zde bude minimálně stejný počet míst pro auta. Na druhé straně silnice než kudy povede cyklostezka, by dokonce parkovací plochy měly přibýt,“ dodává Jerling.

Oprava Plzeňské ulice se navíc o něco protáhne. „Zřejmě dojde k posunutí termínu dokončení. Část silnice ke křižovatce s ulicí Bratří Nejedlých má skončit 15. září, ale asi to nestihneme. Důvodů je několik. Například vodovody měnily řad ve větším rozsahu, než se předpokládalo. Na poslední chvíli jsme upravili i projekt. V ulici se totiž nainstalují obrubníky pro bezbariérový přístup do autobusů,“ vysvětluje Jerling s tím, že otevření ulice se posune jen o týden.

Všechny čtyři zastávky v tomto úseku už budou připravené na autobusy pro vozíčkáře. Žáci Jungmannovy Základní školy se v prvních týdnech budou muset ke škole dostat pěšky. „Bohužel všichni rodiče nemohou parkovat ani v Havlíčkově ulici, takže děti nejspíš budou muset nechat dojít ke škole,“ upozorňuje Jerling.

Zdeněk Jonáš se zajímá také o osud souběžné komunikace, kterou dnes většina řidičů využívá při objížďce. „Třída Míru sice není moc pěkná, ale ve srovnání s jinými komunikacemi v Berouně na tom ještě není tak špatně. O její rekonstrukci zatím neuvažujeme. Přednost nejspíš dostanou jiné ulice, jako jsou silnice na Jarově. Tam se dělala kanalizace a silnice jsou ve špatném stavu,“ říká Jerling. Podle něj se s opravami na Jarově počítalo už letos, ale kvůli nedostatku financí se rekonstrukce o rok posunula. „Pokud vše dopadne dobře, tak příští rok budeme opravovat silnice i tam,“ říká Miroslav Jerling.