Beroun/ Okresní soud v Berouně začal projednávat tragickou dopravní nehodu ze 7. října loňského roku. Na dálnici D5 ve směru od Plzně na Prahu při ní tehdy zemřel padesátiletý muž. Tragickou událost měl zavinit pětadvacetiletý řidič odtahového nákladního automobilu Iveko. Ten se podle obžaloby plně nevěnoval řízení a nepřizpůsobil rychlost vozidla situaci na silnici.


V tragický den, který policie označila jako černé úterý, jel obžalovaný řidič po dálnici D5 směrem na Prahu. Na dálnicise odklízely zbytky po dopolední dopravní nehodě kamionu a doprava byla svedena do jednoho jízdního pruhu. Situace na silnici byla kolem sedmé hodiny večer dosti nepřehledná. Vozidla v hustém provozu jela pomalu a měla zapnutá výstražná světla. Obžalovaný prý nedodržel bezpečnou vzdálenost a při nečekaném snížení rychlosti před ním jedoucí Škody Felicia Combi do ni v blízkosti Zdic narazil ze zadu svým nákladním automobilem. Náraz odhodil felicii vpřed, do zadní části pomalu jedoucí nákladní soupravy. Nabouraná škodovka tak přední částí skončila v plošinovém návěsu. Nákladní auta osobní vozidlo mezi sebou doslova slisovala. Cihly a přeměty uložené v zavazadlovém prostoru a uvnitř osobního vozidla se nárazem daly do pohybu a část jich byla po nehodě rozházená i po dálnici. Uvnitř vozidla v místě osádky měl mít poškozený řidič také stavební štafle.


Obžalovaný na policii uvedl, že v kritický den jel po dálnici rychlostí 100 kilometrů v hodině, když najednou vpředu uviděl varovná světla kolony vozidel. Začal intenzivně brzdit a strhl řízení vpravo. Stále si neumí vysvětlit proč si jich nevšiml dříve. U soudu potom mladý řidič vypověděl: „Určitým způsobem na této nehodě citím vinu. Ale nedomnívám se, že by v důsledku toho, že jsem do osobního vozidla narazil, mělo dojít k usmrcení člověka. Jel jsem rychlostí kolem 70 kilometrů v hodině. Nevím, co se stalo, proč jsem světla kolony viděl až na poslední chvíli. Nevím jestli jsem usnul.“
Obžalovaný potvrdil, že když k osobnímu autu po nehodě přišel, viděl, že nějaká žena se snaží těžce zraněnému muži poskytnout pomoc. Všiml si také, že ve felicii byly nějaké štafle, zda měla ale zapnutá výstražná světla, to nevěděl.


Řidič nákladního vozu, do jehož plošinového návěsu osobní vůz narazil, u soudu uvedl, že měl zapnutá výstražná světla a náraz do zadní části vozu ucítil v době, kdy už stál. „Po nárazu jsem vystoupil a šel se podívat, co se stalo. Zavolal jsem záchranku. Vím, že osobní auto mělo zapnutá výstražná světla, protože jsem je vypínal. Muž v něm byl připoután bezpečnostním pásem. Hlavní náraz byl v zadní části felicie. Obžalovaný nám pomáhal násilím otevřít havarované vozidlo a pomáhal nám i při poskytování pomoci zraněnému,“ popsal průběh nehody svědek.


Podle něho byl obžalovaný po nehodě v šoku. Protože nevěděl, co se stalo. Rozházených cihel a stavebního materiálu na silnici si také všiml.
Protože soud pro posouzení rozsahu viny potřebuje vyslechnout i znalce, muselo být líčení odročeno na červen.