„U každého semaforu jsou smyčky, které je řídí a zároveň umí počítat auta. Proto jsme si nechali poslat data, abychom přesně věděli, kolik aut Berounem projíždí. Většinou jde o auta, která městem pouze projíždí,“ vysvětlil místostarosta Berouna Michal Mišina (Hnutí ANO). Město vidí jako jednoznačného "viníka" tranzitní dopravu.

Z měření vyplynulo, že nejfrekventovanějším místem je křižovatka Plzeňské s Konečnou, kde denně projede 21 288 aut, v křižovatce ulic Lidická a Pražská se pak vystřídá přes 16 000 vozidel denně.

Velký podíl na hustotě provozu mají nákladní auta, která se město snaží co nejvíce odklánět na dálnici a ostatní objízdné trasy. „Pokud nedostaneme co nejrychleji tranzitní dopravu ven z centra a ponecháme ulice města jako odstavné parkoviště pro Prahu, tak se situace nikdy nezlepší,“ řekl Mišina.

Zdroj: Hájíčková Jana

Berounu by měl odlehčit jižní obchvat, který je projektem Středočeského kraje. Ten plánuje zahájit stavební práce na přelomu příštího roku a měl by se týkat i rekonstrukce mostu TGM.

„Usilujeme o to, aby v době rekonstrukce mostu TGM byl vybudován nový nebo dočasný most a okružní křižovatka u OMV. Tím bude zachována alespoň přiměřená plynulost provozu a objízdná trasa nepovede komplikovaně pouze přes dálnici. Na tak výrazný nárůst vozidel, který již přesáhl 21 tisíc aut denně v jednom místě, naše infrastruktura dimenzovaná prostě není,“ upřesnil Mišina.

Pozitivní vliv na dopravu ve městě bude mít podle města i plánované rozšíření dálnice D5 v úseku mezi Prahou a Berounem, kde se počítá s vybudováním dalšího pruhu v každém směru. Vedení města v rámci plánování rozšíření dálnice D5 ale požaduje, aby Ředitelství silnic a dálnic zajistilo dostatečná opatření, která budou v co nejvyšší míře eliminovat hluk a smog z dálnice.

Požár výrobní haly a skladovací haly Novares CZ v Žebráku
Ředitel berounských hasičů: Požár haly v Žebráku byl vloni největším zásahem

„V rámci projektu rozšíření D5 intenzivně jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic o tom, že je naprosto klíčové, aby měla výstavba nového úseku dálnice co nejmenší dopad na obyvatele města. Samozřejmě zohledňujeme jak technickou, tak estetickou stránku,“ dodal Mišina.

Město také pracuje na rekonstrukci silnic ve městě. V loňském roce začala rekonstrukce Švermovy ulice, kde bylo zatím dokončeno parkoviště a v letošním roce bude navazovat oprava v úseku ze Hvězdou až k Třídě Míru. V plánu je také výměna povrchů v ulici na Zavadilce a jsou připraveny další projekty například Na Ptačí Skále, Malém Sídlišti a U Dobré Vody.

Mohlo by vás zajímat: Zjistili jsme, proč jsou žáci Základní školy Králův Dvůr úspěšní u přijímaček

Zdroj: Hájíčková Jana