Starý železniční most V Kozle, který je u cyklostezky na trase Beroun Srbsko, už byl kvůli svému stavu uzavřen pro automobilovou dopravu. Přípravy na jeho opravu už začaly a město tuto investiční akci hodlá uskutečnit v příštím roce. „Chodci na lávku, která má starou litinovou konstrukci, mohou. Ocelová konstrukce plošně koroduje a dřevěná mostovka vykazuje silné zahnívání. Zde musíme přikročit k celkové opravě mostku,“ uvedl místostarosta Berouna Michal Mišina.

Letos se město chtělo pustit také do opravy lávky přes dálnici D5, jejíž stav je také neutěšený. Na její rekonstrukci se počítalo s částkou 16 milionů korun. Kvůli opravě silnice v Plzeňské ulici musí ale její opravu odsunout až na příští rok. „Na opravu lávky máme potvrzenou dotaci ve výši sta procent nákladů ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Problémem je, že při její rekonstrukci bude docházet k uzavírkám určitých částí dálnice D5,“ poznamenal berounský místostarosta.

Protože v současné době vede po dálnici objízdná trasa pro probíhající rekonstrukci Plzeňské ulice, tak by podle něj město nedostalo na tyto uzavírky povolení. „Ředitelství silnic a dálnic ale plánuje na příští rok opravu dálnice ve směru na Prahu. Domluvili jsme se s nimi a rekonstrukci lávky zrealizujeme při opravách dálnice,“ zdůraznil Michal Mišina.

Na základě provedeného diagnostického průzkumu mostní konstrukce byla na opravu lávky spojující Velké sídliště v Berouně s Cementárnou zpracována dokumentace. „Půjde o rozsáhlejší opravu, která se bude týkat nejen povrchu mostovky, betonových říms a zábradlí, ale také ošetření ložisek a mostních závěrů,“ informoval Mišina.

Koncem loňského roku nechalo vedení Berouna vyměnit dřevěný most mezi lokalitou Na Ostrově a Penzionem pro seniory, který byl z důvodu havarijního stavu několik měsíců uzavřený. V letošním roce prošel zásadní rekonstrukcí most přes rameno řeky Berounky u Venediku. Jeho oprava skončila v polovině listopadu. Což bylo o něco déle, než se předpokládalo. Důvodem prodloužení oprav byl výrazně horší stav, než se původně očekávalo. „Při odstraňování poškozeného betonu mostní konstrukce se ukázalo, že nosná výztuž je vlivem koroze narušená i v místech, kde povrch nevykazoval vnější známky poškození. Bylo proto nutné přikročit k zásadnějším opravám,“ vysvětlil místostarosta Berouna Michal Mišina.

V Králově Dvoře se zabývali stavem lávek už před více než rokem. „Po neštěstí, které se událo tehdy v Praze, jsme pověřili statika, aby prošel a zkontroloval všechny lávky, které jsou ve vlastnictví města. Jedná se o lávky, které jsou dlouhé tři až šest metrů,“ vysvětlil starosta Králova Dvora Petr Vychodil s tím, že mezi ně spadá i lávka v Zahořanech a u Domu s pečovatelskou službou v Králově Dvoře.

Po této kontrole se představitelé města rozhodli, že připraví projektovou dokumentaci na lávku přes dálnici D5, kterou nechají kompletně zrekonstruovat. „Na opravu lávky budeme žádat o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, kde bychom mohli získat až sto procentní dotaci. V plánu máme také rekonstrukci lávky u Domu s pečovatelskou službou, která bude součástí oprav komunikace v Plzeňské ulici buď v příštím či přespříštím roce. Záleží, kdy se ji krajský úřad rozhodne opravit,“ dodal Vychodil.