Dálnice D5 mezi Berounem a Prahou je jeden z nejvytíženějších dálničních úseků, průměrná denní intenzita provozu se pohybuje mezi 48 a 55 tisíci aut. A již několik let se očekává její upravení na šestipruh.

Celá stavba, neboli zkapacitnění, bude rozdělena celkem do čtyř úseků. Práce na prvním úseku u Prahy ale nabraly zpoždění. Zahájeny měly být již v roce 2023, nová dokumentace však přesunula výstavbu na rok 2027, hotovo by mělo být v roce 2029.

Za zpoždění může proces posouzení EIA, tedy vlivů na životní prostředí. Ředitelství silnic s dálnic (ŘSD) totiž zahájilo svůj druhý pokus o prosazení plánů. Ten první ministerstvo životního prostředí v roce 2021 vrátilo k přepracování.

Práce silničářské firmy.
Dálnice v příštím roce? V Praze a okolí se má začít stavět na 24 kilometrech

Podle ŘSD by k uvedení do provozu na "nové" dálnici mělo dojít v roce 2032.

Data o stavbě

Název: D5 Praha-Beroun, zkapacitnění
Druh: přestavba
Katastrální území: Chrášťany u Prahy, Dušníky u Rudné, Hořelice, Chrustenice, Nučice u Prahy, Loděnice u Berouna, Vráž u Berouna, Beroun, Králův Dvůr, Počáply
Předpokládaná cena: 6 011 738 409 Kč (bez DPH)

ŘSD