„K-Scan udělá z nakupování pohodu. Jednoduše si nákup naskenujte pomocí chytrého telefonu nebo našich ručních skenerů a vložíte rovnou do tašky. Co si dáte do košíku, to v něm zůstane – dokonce i při placení! Naše aplikace v telefonu nebo ruční skener vypočítají částku nákupu, kterou pohodlně zaplatíte na expresní pokladně. Šetřete svůj čas pohodovým nakupováním,“ píše Kaufland na svých stránkách. Realita je však odlišná. Alespoň v berounském Kauflandu.

„Věděla jsem, že budou scannery zavádět, a proto jsem se na ně těšila. Využívala jsem je při nákupech v pražském Globusu, kdy si zboží sama scanuji a ukládám rovnou do tašky. Pak nákup jen zaplatím a odcházím. Nemusím ho dávat do košíku, pak na pult a teprve potom do tašky. A ještě stát frontu k pokladně. Je jasné, že občas mě zdrží namátková kontrola, ale to naprosto chápu. Jenže v Berouně jsem strávila jednou tolik času, protože obsluha celý nákup ze scanneru při namátkové kontrole vymazala, takže se musel markovat znovu,“ postěžovala si zákaznice.

Když chtěla u expresní pokladny zaplatit, přístroj jí oznámil, že byla vybrána k namátkové kontrole. Přišla obsluha, která měla za úkol zkontrolovat šest položek v tašce, zda jsou namarkovány. Jenže nic nezkontrolovala a celý nákup vymazala.

Zákaznice tak nejprve musela čekat, než dorazí posila, která systému lépe rozumí a je zrovna na obědové pauze. Ta zjistila, že je nákup vymazán a musí se tedy vyndat z tašek a znovu namarkovat. Jenže položky jako chléb nebo ředkvičky namarkovat nešly, protože neměly čárový kód.

„Takže chleba a ředkvičky jsem pak musela zaplatit u jiné kasy, samoobslužné. A paní, která mi nákup vyndávala z tašek a markovala znovu, mi omylem načetla jednu položku dvakrát, přestože v košíku byla jen jednou. Takže jsem pak musela stát frontu u informací, aby mi vrátili rozdíl. Paní u informací se mi omluvila s tím, že děvčata absolvovala jen hodinové školení a ještě se scannery neumějí. Prý až přijdu příště, už to určitě umět budou. Nicméně pánovi, který šel po mně, se stalo to samé. Celý nákup ze scanneru vymazán obsluhou, protože měl namátkovou kontrolu. Kdybych šla k pokladně a zboží dala na pult, ušetřila bych půl hodiny,“ uzavřela zklamaná zákaznice.

Tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl přislíbila, že zaměstnanci berounského Kauflandu projdou opětovným proškolením, aby se nic podobného nestávalo.

„Při zavádění nových technologií jsou samozřejmě všichni naši zaměstnanci pravidelně proškolováni. Vzhledem k tomu, že jsme scannery na této prodejně zavedli v nedávné době, tak nemůžeme vyloučit, že může dojít k lidské chybě. Váš podnět byl předán na vedení prodejny v Berouně s žádostí o opětovné proškolení všech zaměstnanců," uvedla Maierl.