Nevolnost, bolesti, vysoký krevní tlak. Nejen při těchto potížích lidé vyhledávají lékařskou pomoc. Ne ve všech případech je však pacient spokojený s postupy lékařů.„V sobotu ráno byl manžel s velkými bolestmi převezen vozidlem rychlé záchranné služby do berounské nemocnice. Při přebírání pacienta naměřil zdravotník záchranky manželovi vysoký krevní tlak, což i zapsal do zdravotního záznamu. Podivovala jsem se nad tím, že záchranka poveze manžela do berounské nemocnice, kde není neurologické oddělení. Bylo mi však řečeno, že ho vezou na chirurgii, ale asi skončí na interně, když má vysoký tlak. Zdravotník ale ani nevyloučil převoz do dalšího zdravotnického zařízení,“ popsala začátek dlouhé cesty při hledání pomoci žena z Berouna.

Pacient si zařídil vlastní převoz

Jak dále uvedla, vůbec nepředpokládala, že by manžel, ve stavu v jakém byl, nebyl hospitalizován. Další rozčarování přišlo na chirurgickém oddělení berounské nemocnice. Podle manželky pacienta si lékařka nepřečetla záznam zdravotníků o naměřeném vysokém krevním tlaku. „Manžel již v minulosti prodělal infarkt, proto je pro něho tato zdravotní komplikace velice nebezpečná. Lékařka předala manželovi písemnou žádost o neurologické vyšetření Nemocnice Hořovice s tím, že sanita bude k dispozici až v odpoledních hodinách a doporučila vlastní převoz do hořovické nemocnice,“ pokračuje manželka pacienta.

V Hořovicích zahájili léčbu

Do hořovické nemocnice byl pacient převezen soukromým vozidlem se zprávou, ve které podle manželky nebyl uveden záznam o vysokém krevním tlaku. „Zřejmě proto a z důvodu zaneprázdnění lékaře jsme více než hodinu čekali na centrálním příjmu pacientů v hořovické nemocnici. Teprve poté, co jsem na recepci požádala o pomoc pro manžela, jehož zdravotní stav se stále zhoršoval, nám byla po sdělení, že má vysoký krevní tlak, okamžitě poskytnuta pomoc. Za ni patří dík službu konajícímu zdravotnickému personálu příjmu pacientů a především MUDr. Pokornému, který po vyšetření okamžitě zahájil léčbu a rozhodl o hospitalizaci. Díky jeho pomoci se zdravotní stav manžela podstatně zlepšil,“ konstatovala žena, která ocenila výborný přístup zdravotníků v hořovické nemocnici.

Deník pomáhá

V době, kdy se o případ začal zajímat redaktor Berounského deníku, zástupci berounské nemocnice vše důkladně prověřili. Podle nich problém nevznikl odborným pochybením lékařky, ale je výsledkem souhry nešťastných náhod a pravděpodobně i některých nedostatků v komunikaci na obou stranách. „Paní doktorka správně určila diagnózu a nutnost další péče na odborném oddělení ve zdravotnickém zařízení, disponujícím potřebným zázemím. V danou chvíli, bohužel, nebyl k dispozici sanitní vůz k převozu. Vzhledem k tomu, že se nejednalo o akutní závažný stav, pacient sdělil, že si odvoz zajistí sám. K medicínskému pochybení tedy rozhodně nedošlo a pacient nebyl ve chvíli vyšetření v ohrožení života. Přesto nás velmi mrzí negativní dojem, který pacient získal,“ uvedla tisková mluvčí berounské nemocnice Vlasta Dolejšová.

V tomto případě vše nakonec dobře dopadlo. Pacient je již v domácím ošetření a pracovníci berounské nemocnice se s ním několik dnů po události zkontaktovali. „Manželovi je již daleko lépe. Zástupci Nemocnice Beroun se k našemu problému nakonec postavili profesionálně, náš případ je zajímal,“ uzavřela žena z Berouna.