Na kolejích se představí především staré elektrické pantografy známé pod označením Žabotlam, pasažéry ale svezou i zelené vozy Bai tažené lokomotivou Bardotkou nebo historické motoráky. To vše s odjezdy z hlavního nádraží – avšak s rozdílnými trasami (ne všechny koleje spojující hlavní město a Beroun jsou elektrifikovány, a tak je jasné, že žabotlamy nepojedou přes Rudnou a Nučice, ale přes Černošice a Karlštejn). Památeční technika pak nabídne také vyjížďky do okolí.

Zájemce čeká i jízda úzkorozchodným vláčkem

Historické autobusy značek Škoda, Karosa i Ikarus zajistí spojení po Berouně mezi nádražím, centrem a autobusovým depem v Králově Dvoře – a také zamíří z Berouna do Bubovic ke skanzenu Solvayovy lomy. Tam na zájemce vedle prohlídky muzea těžby vápence a jeho dopravy čeká i možnost zažít netradiční svezení úzkorozchodným vláčkem.

Speciální motorový vlak s občerstvením zase pojede po běžných kolejích nákladní vlečky až k velkolomu Čertovy schody, historický motorák pak doveze zvědavce z berounského nádraží i do železničního muzea Výtopna Zdice.

Lákadlem bude i trenažér pro řidiče autobusů

Lákadlem pro malé i odrostlé fanoušky veřejné dopravy se stane také areál autobusového dopravce Arriva (dříve Probo Bus) v Králově Dvoře. Vedle možnosti nahlédnout do dílen a ukázek provozu myčky pro rozměrná vozidla zde nepochybně bude největším magnetem trenažér pro řidiče autobusů s komentovanými prohlídkami.

Vybraní zájemci starší 20 let si dokonce mohou i nakrátko vyzkoušet jízdu. Podmínkou však je předchozí registrace na webových stránkách Ropidu – Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy. Návštěvní kapacita je totiž omezená.

Svátek historické dopravní techniky zřejmě leckteří návštěvníci spojí i s návštěvou městské slavnosti Berounské hradby. Ta v sobotu nabídne nejenom četná hudební vystoupení na Husově náměstí, ale také přehlídku 13 pivovarů. Doprovodný kulturní program hostí také Havlíčkova ulice a Barrandovo náměstí.